فواید چای توت فرنگی | طرز تهیه چای توت فرنگی

چای توت فرنگی؛ دوست داشتنی و دلپذیر برای طرفداران این میوه + طرز تهیه

A
۰

چای توت فرنگی خاصیت ضد سرماخوردگی و افزایش ادرار دارد. در ادامه با شیوه تهیه چای توت فرنگی بیشتر آشنا می شوید.

چای توت فرنگی را با خیال راحت تهیه و نوش جان کنید تا از خاصیت های بی نظیر این نوشیدنی یعنی درمان جوش و کاهش تشنگی بهره مند شوید. برای تهیه این چای گیاهی نیاز به مواد اولیه خاصی نداشته و تنها توت فرنگی و عسل کافی است. ادامه مطلب را خوانده تا با نحوه تهیه چای توت فرنگی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه چای توت فرنگی

توت فرنگی خشک ۲۰ گرم
عسل به مقدار لازم
آب ۳ لیوان

بیشتر بخوانید:آنچه باید درباره توت فرنگی بدانیم

شیوه تهیه چای توت فرنگی

  1. طرز تهیه دمنوش توت فرنگی بسیار ساده است. برای تهیه این دمنوش خانگی راحت و خوشمزه ابتدا باید ۲۰ گرم توت فرنگی را درون قوری ریخته و مقداری به آن اضافه کنید.

  2. بعد قوری را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی شعله گاز قرار داده به محض اینکه دم کشید، شما می توانید دمنوش خوشمزه و خوش عطر را سرو کنید. ضمن اینکه در صورت تمایل می توانید این دمنوش را با استفاده از عسل سرو و نوش جان نمایید.

ترکیب دمنوش توت فرنگی و دیگر دمنوش ها

در صورت دلخواه می توانید از دمنوش های ترکیبی نیز استفاده کنید. ترکیب کردن توت فرنگی با چای سیاه یک ترکیب استثنایی و خاص دارد که می توانید از آن نهایت لذت را ببرید.

برای آماده کردن این معجون ترکیبی پر خاصیت باید توت فرنگی، شیر، چای را با یکدیگر ترکیب نمایید. در صورت دلخواه می توانید شیر را از این منو حذف کرده و با آب این دمنوش را آماده کنید.

شما می توانید ترکیب این دمنوش را با چای سبز نیز داشته باشید. این دمنوش به شدت لاغر کننده بوده و در عین حال دارای خواص بسیار زیادی می باشد. در صورتی که می خواهید این دمنوش را برای پذیرایی در مهمانی ها استفاده کنید، شما می توانید مقداری گلاب نیز به دمنوش خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین روش شست و شوی توت فرنگی در خانه

خواص دمنوش توت فرنگی

این نوع دمنوش ها دارای خواص بسیار زیادی هستند. از مهم ترین خواص این دمنوش خوشمزه خانگی می توان به درمان سرماخوردگی و پیشگیری از آن اشاره کرد. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین سی می باشد، به همین دلیل می تواند برای کودکان نیز خواص زیادی داشته باشد. تنظیم غدد، افزایش ادرار، تصفیه خون، افزایش دهنده اشتها، دفع کرم روده، درمان یرقان، درمان جوش، کاهش تشنگی و … از مهم ترین فواید درمانی مصرف این دمنوش ها می باشند.

منبع: آرگا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها