بهترین زمان مصرف منیزیم | عوارض مصرف قرص منیزیم

منیزیم رو کی استفاده کنیم تا بیشترین تاثیر رو بذاره؟

A
۰

کمبود منیزیم باعث ضعیف شدن عضلات و یبوست می شود پس مصرف آن را فراموش نکنید. اما این مکمل چه زمانی از روز باید استفاده شود تا تاثیرگذار باشد؟

برای پیشگیری از دردهای مربوط به عضلات، کنترل قند خون و همینطور بهبود میگرن و سردردهای عصبی بهتر است از مکمل های منیزیم استفاده کنید. کمبود این ماده معدنی بر فشار خون و دستگاه گوارش تاثیرات خوبی نمی گذارد. بهتر است این مکمل ها درست مصرف کنید تا از تاثیرات آن استفاده کنید. نکات مصرف منیزیم را در ادامه بخوانید.

مصرف منیزیم با غذا

با توجه به اینکه قرص منیزیم یک ماده ملین است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم آن را همراه با غذا مصرف کنید. اگر این ماده همراه با غذا مصرف نشود، باعث بروز عوارض جانبی گوناگون خواهد شد. برخی از عوارض جانبی مصرف این ماده شامل اسهال، تهوع و استفراغ هستند. اگر هر یک از این عوارض را تجربه کردید، پیشنهاد می‌کنیم قرص منیزیم را همراه با وعده غذایی اصلی میل کنید.

تداخل دارویی منیزیم با سایر داروها

قرص منیزیم می‌تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد و اثربخشی این داروها را کاهش دهد. همچنین برخی داروها باعث افزایش دفع منیزیم از طریق سیستم ادراری می‌شوند. همین مسئله خطر کمبود منیزیم را افزایش می‌دهد. به طور کلی، بهتر است آنتی بیوتیک‌ها را حداقل دو ساعت قبل یا چهار ساعت بعد از مصرف قرص منیزیم مصرف کنید.

با این وجود، می‌توان منیزیم را همراه با بسیاری از مکمل‌ها و مواد معدنی دیگر مصرف کرد. البته همانطور که گفته شد، این قرص باید همراه با غذا مصرف شود. اگر این ماده را در بین وعده‌های غذایی میل کنید، خطر بروز عوارضی مانند اسهال یا یبوست افزایش خواهد یافت. می‌توانید این قرص را هنگام صبح یا هنگام شب مصرف کنید. در ادامه این مواد معدنی را به شما معرفی می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:بهترین زمان مصرف ویتامین ها برای جذب بهتر

کلسیم

مصرف همزمان منیزیم و کلسیم هیچ مانعی ندارد. زیرا این دو ماده معدنی هیچ تداخلی با یکدیگر ندارند و می‌توانند همراه با یکدیگر مصرف شوند. در واقع منیزیم باعث جذب کلسیم در بدن می‌شود. بنابراین کمبود این ماده معدنی بر جذب کلسیم نیز موثر خواهد بود. در نتیجه، هر دو ماده باید به نسبت برابر در بدن وجود داشته باشند.

 کمبود کلسیم باعث مشکلاتی مثل نرم شدن استخوان، آسیب رسیدن به کلیه‌ها و مواردی مانند این می‌شود. اغلب متخصصان تغذیه معتقد هستند، کلسیم و منیزیم باید به مقدار برابر مصرف شود. به عنوان مثال اگر ۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم مصرف می‌کنید، باید ۵۰۰ میلی‌گرم منیزیم مصرف کنید.

مصرف منیزیم

ویتامین دی

می‌توان منیزیم را همراه با سایر ویتامین‌ها مثل ویتامین دی مصرف کرد. این ماده معدنی نقش مهمی در تنظیم مکمل‌های حاوی ویتامین D دارد. ویتامین دی مهم‌ترین و ضروری‌ترین ویتامین برای حفظ سلامت استخوان است. اگر منیزیم کافی در بدن وجود نداشته باشد، این ویتامین در بدن متابولیزه نخواهد شد. البته مصرف بیش از حد ویتامین دی بر سطح منیزیم بدن تاثیر می‌گذارد و شما را در معرض خطر کمبود منیزیم قرار می‌دهد.

روی

روی و منیزیم نیز با یکدیگر تداخلی ندارند و می‌توانند همراه با یکدیگر مصرف شوند. مصرف دوزهای استاندارد و مشخصی از این دو ماده، به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند. بسیاری از مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها، حاوی این دو ماده هستند. منیزیم به تنظیم سطح روی در بدن کمک می‌کند و باعث افزایش جذب روی می‌شود. برای تعیین دوز مصرف منیزیم و روی، بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:نکاتی که لازم است درباره ویتامین D بدانید!

ویتامین B

منیزیم و ویتامین B با یکدیگر رقابتی ندارند. بنابراین می‌توانید این ترکیبات را همراه با یکدیگر مصرف کنید. در واقع هر دو ماده برای بهبود عملکرد سیستم عصبی مفید هستند. به عنوان مثال ویتامین B می‌تواند سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش دهد و به تامین انرژی بدن کمک کند. این ویتامین نقش مهمی در کاهش انرژی بدن دارد.

پتاسیم

پتاسیم و منیزیم نیز با یکدیگر تداخلی ندارند و همراه با یکدیگر مصرف می‌شوند. با این حال، باید برای تعیین دوز مصرف آن‌ها با یک پزشک مشورت کنید. به طور کلی، پتاسیم در برخی مواد غذایی مانند موز، ماهی و سبزیجات وجود دارد.

منبع: فیت کلاب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها