خواص گل خشخاش | نحوه مصرف گل خشخاش

این گیاه دارویی می تونه اکثر بیماری ها رو درمان کنه

A
۰

گیاه خشخاش از دسته گیاهان دارویی است که برای درمان مشکلاتی مانند یبوست مفید است. درباره خواص این گیاه بیشتر بخوانید.

خشخاش یا کوکنار از گیاهان دارویی پرکاربرد است که برای درمان مشکلات سلامتی کاربرد دارد. بذر٬ گل و روغن گیاه خشخاش هر کدام به طور جداگانه کاربرد دارند. در این مطلب از اینفوگیاهی از خواص گل خشخاش گفته ایم. با ما همراه باشید.

خواص گل خشخاش

 درمان سرفه

خشخاش یا کوکنار گیاه دارویی است که طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سرفه آن را تجویز می‌کند. البته علت سرفه های مداوم باید مشخص شود. وجود زینک و ویتامین C در شربت خشخاش باعث بهبود علائم سرماخوردگی در کمترین زمان ممکن می‌شود. سردرد، درد گلو، عطسه، سرفه و آبریزش بینی را بهبود می‌دهد.

 خشخاش برای مو

اسید چرب غیراشباع و مواد معدنی مثل منیزیم، روی و کلسیم در خشخاش کافی است تا به گزینه مناسبی برای سلامت و تقویت موها تبدیل شود. به‌علاوه اینکه طب سنتی برای درمان شوره سر، تحریک و تقویت رشد مو بر مصرف خشخاش تاکید دارد. البته بهتر است برای جلوگیری از عوارض احتمالی مثل ریزش مو و روماتیسم پوست سر حتما پیش از مصرف از دکتر طب سنتی مشورت بگیرید.

  • یک قاشق چای‌خوری فلفل و کشک را با دانه خیس‌شده خشخاش ترکیب کرده و روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید تا از شر شوره سر راحت شوید. برای تقویت رشد مو هم دانه خشخاش را با پیاز خردشده و شیر نارگیل تازه ترکیب کنید و روی پوست سر بگذارید. یک ساعت بعد موها را با شامپو بشویید.

خشخاش برای لاغری

وجود فیبر فراوان در کوکنار باعث شده هضم غذا بهتر و سریع‌تر باشد، دفع مدفوع بیشتر شود و میزان یبوست پایین بیاید. در کنار این‌ها، همین فیبر باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن سریع و لاغری کمک می‌کند. البته یادتان باشد صرف مصرف خشخاش برای لاغری کافی نیست و برای وزن ایده‌آل باید رژیم غذایی مناسب و ورزش را داشته باشید.

    وجود فیبر فراوان در کوکنار باعث شده هضم غذا بهتر و سریع‌تر باشد، دفع مدفوع بیشتر شود و میزان یبوست پایین بیاید.

خشخاش
گل خشخاش

خشخاش برای یبوست

فیبر نامحلول موجود در کوکنار با بهترکردن هضم، میزان دفع را بیشتر کرده، درنتیجه مانع از یبوست می‌شود. قبل از هر درمانی بهتر است علت کارنکردن شکم را پیدا کنید.

خشخاش برای سرماخوردگی

این گیاه دارویی با افزایش میزان اکسیژن به سیستم تنفسی کمک کرده و ظرفیت ریه‌ها را بهبود می‌دهد. وجود زینک و ویتامین c در این گیاه نه‌تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، بلکه برای سرماخوردگی هم مناسب است. طب سنتی برای درمان سرفه، درد گلو، سردرد، آبریزش بینی و عطسه در دوره سرماخوردگی مصرف شربت خشخاش را تجویز می‌کند. طب سنتی برای درمان سرفه در دوره سرماخوردگی مصرف شربت خشخاش را تجویز می‌کند.طب سنتی برای درمان سرفه، درد گلو، سردرد، آبریزش بینی و عطسه در دوره سرماخوردگی مصرف شربت خشخاش را تجویز می‌کند.

خشخاش برای کودکان

کودکان سیستم ایمنی آسیب‌پذیرتری دارند و به‌هیچ وجه بدون مشورت با پزشک متخصص به آن‌ها خودسرانه دارو ندهید. مصرف خشخاش چه به‌صورت شربت یا هرشکل دیگری برای کودکان به‌ویژه کودکان کمتر از ۳ سال ممنوع است و کودکان ۳ تا ۱۲ سال هم برای مصرف باید نسخه پزشک داشته باشند.

خشخاش برای صورت

ماساژ صورت با این روغن گیاهی، باعث بسته‌شدن منافذ باز صورت و رفع لک و چین‌و‌چروک‌های پوستی می‌شود و ظاهر صاف و بازتری به صورت می‌دهد.

خشخاش برای زودانزالی

روش‌های مختلفی برای درمان زود انزالی خانگی فوری وجود دارند که یکی از آن‌ها روغن خشخاش یا روغن طلای طبیعی است که باعث تقویت قوای جنسی، رفع اختلال و ناتوانی جنسی و درمان زودانزالی می‌شود. بهترین گزینه استفاده از روغن دانه خشخاش است.

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها