خواص روغن بابونه برای لاغری | روغن بابونه برای شکم و پهلو

لاغری شکم و پهلو با استفاده از روغن بابونه + نحوه مصرف

A
۰

روغن بابونه به دلیل اینکه حاوی مواد مغذی زیادی است و کالری کمی دارد می تواند در کاهش وزن موثر باشد. در این مطلب نحوه تاثیر این روغن گیاهی برای لاغری را می خوانید.

از مهم ترین خواص روغن بابونه می تواند به خاصیت درمانی آن برای آلرژی ها و اگزما اشاره کرد. مطالعات زیادی درباره تاثیرات روغن بابونه بر کاهش وزن صورت گرفته است. از این روغن گیاهی می توانید به صورت موضعی استفاده کنید تا تاثیرات آن بر لاغری را مشاهده کنید. در ادامه تاثیرات روغن بابونه برای کاهش وزن را می خوانید.

تاثیرات روغن بابونه برای لاغری

گیاه بابونه یک گیاه بسیار کم کالری است که علاوه بر مواد مغذی، حاوی ویتامین C، کلسیم، مس، روی و آهن است. همچنین این گیاه دارای ترکیبات شیمیایی ضد التهابی همچون کامازولن، لوتئولین، بتاکاروتن، بیزابولول و ترکیبات آنتی اکسیدانی همچون فلاونوئیدها، تاتن‌ها و ترپنوئیدها است که همه در این ترکیبات در روغن گیاه بابونه نیز وجود دارد.

به همین خاطر است که این روغن برای کاهش التهابات بدن زیاد استفاده می‌شود.

اگر از چاقی مفرط شکمی رنج می‌برید و دوست دارید که سایز شکم‌تان در مدت زمان کوتاهی کم شود، ماساژ روغن بابونه در دوران رژیم غذایی و قبل از ورزش یک گزینه بسیار مناسب است. بدین منظور، کافیست روغن را در جهت عقربه‌های ساعت روی شکم و اطراف ناف بمالید و به صورت دورانی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید.

روغن بابونه

بیشتر بخوانید:بهترین دمنوش های لاغر کننده شکم و پهلو

این کار را به مدت ده دقیقه و تا جذب شدن کامل روغن ادامه‌ دهید و بعد از آن به انجام فعالیت‌های ورزشی خود بپردازید. ماساژ ناحیه شکم با روغن زیتون فرآیند چربی‌سوزی را سرعت بخشیده و باعث رفع خستگی و بالا رفتن انرژی شما در طول تمرینات می‌شود. این روغن برای افرادی که دارای طبع سرد هستند بسیار مفید است؛ چرا که بابونه طبع گرمی دارد.

ماساژ روغن بابونه در دوران رژیم غذایی موجب افزایش سوخت و ساز بدن و چربی‌سوزی می‌شود.

مهم است توجه داشته باشید که روغن بابونه به تنهایی نمی‌تواند عامل اصلی کاهش وزن باشد. برای بهبود وضعیت وزن خود، تغذیه مناسب، فعالیت بدنی منظم و تمرکز بر سبک زندگی سالم، روغن بابونه به طور مستقیم به کاهش وزن کمک نمی‌کند. با این حال، برخی از خواص و مزایای مرتبط با روغن بابونه ممکن است در فرآیند کاهش وزن موثر باشند

چه کسانی مجاز به استفاده از روغن بابونه نیستند؟

  •     افرادی که به رایحه و بوهای خاص حساس هستند و با استشمام آن دچار تهوع و استفراغ می‌شوند.

  •     خانم‌های باردار که با استنشاق بوی بابونه علائم ویار آن‌ها تشدید می‌شود.

  •     افرادی که به گیاهانی مانند بابونه، ابروسیا، بهار و گل داوودی حساسیت دارند.

  •     افرادی که در اثر مصرف کرم یا لوسیون‌های حاوی عصاره بابونه دچار تحریکات پوستی و سوزش چشم شده‌اند.

 

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها