مربای هویج رژیمی | نحوه تهیه مربای هویج بدون شکر

مربای هویج رو بدون شکر و با شیره انگور درست کن! + طرز تهیه

A
۰

مربای هویج را بدون نیاز به شکر و رژیمی درست کنید تا اگر برنامه لاغر شدن دارید نگران کالری آن نباشید. اینفوگیاهی شیوه تهیه مربای هویج رژیمی را آموزش می دهد.

مربای هویج از محبوب ترین مرباها میان ایرانی ها است که پایه ثابت در سفره های صبحانه و میان وعده ها می باشد. شکر زیاد برای بدن ضرر دارد و اگر دوست دارید مربای سالمی برای کودکتان می خواهید و یا خودتان برنامه کاهش وزن دارید این مدل مربا که با شیره انگور و گردو درست می شود؛ بهترین انتخاب است. مواد لازم و شیوه تهیه را در ادامه می خوانید.

مواد لازم برای تهیه مربای رژیم بدون شکر

هویج 500 گرم
آب 1.5 پیمانه
شیره انگور  1.5پیمانه
گلاب 4 قاشق غذاخوری
پودر هل 1 قاشق غداخوری
گردو به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:هویج و خواص آن

مربای هویج

روش تهیه مربای هویج رژیمی

  1. هویج ها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید سپس رنده کنید و آب را به آن اضافه کنید، اجازه دهید روی حرارت ملایم پخته شود پس از پخته شدن کامل هویج، درب قابلمه را بردارید تا آب آن کاملا کشیده شود.

  2. در این مرحله هل و شیره انگور را به هویج پخته شده اضافه کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بجوشد تا هویج ها شیره را کاملا جذب خود کند و در پایان گلاب اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

  3. مغز گردو را به مربا اضافه کنید، پس از خنک شدن مربا، آن را در ظرف شیشه ای درددار بریزید و در یخچال قرار دهید، این مربا باید سفت باشد و آب آن کاملا کشیده شود.

منبع: آرگا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها