فشار خون پایین | کنترل فشار پایین در خانه

فشارم پایینه چی بخورم؟ | خوراکی های مفید برای افراد با فشار خون پایین

A
۰

کم خونی و اختلالات عصبی از اصلی ترین دلایل فشار خون پایین هستند در این مطلب چند راه حل برای کنترل فشار خون در خانه بخوانید.

فشار خون پایین یا افت فشار به دلایل زیادی مانند تغییرات ناگهانی شرایط٬ نگرانی و استرس٬ بیماری قلبی و یا داشتن خون ریزی رخ می دهد. از علائم فشار خون پایین می توان به سرگیجه٬ احساس خستگیو درد قفسه سینه اشاره کرد. اگر این نشانه ها را داشتید بهتر است به دکتر مراجعه کنید اما اینفوگیاهی در این مطلب چند روش برای کنترل سطح فشار خون پایین پیشنهاد داده است.

مواد غذایی برای کنترل فشار خون

آب گوجه

لیکوپن و سدیم موجود در گوجه‌فرنگی و آب آن باعث بالا بردن فشار خون می‌شود.

 آب پرتقال

ویتامین C عملکرد رگ‌های خونی را تقویت کرده و در نهایت منجر به افزایش فشار خون خواهد شد. این ویتامین به‌وفور در آب پرتقال یافت می‌شود.

 آب نارگیل

هیدراته ماندن بدن برای بالا بردن فشار خون یک امر ضروری است. آب نارگیل به دلیل داشتن مقدار زیادی الکترولیت قادر است که فشار خون را بالا ببرد.

کشمش

کشمش ازجمله مواد غذایی مفید برای فشار خون پایین است که به دلیل داشتن حجم بالایی از پتاسیم نقش موثری بر تنظیم فشار خون خواهد داشت.

چغندر

چغندر خام، آب آن یا غذاهای پخته‌شده با چغندر به علت داشتن اکسید نیتریک موجب گشاد شدن عروق خونی و افزایش فشارخون خواهد شد.

بیشتر بخوانید:با این گیاه دارویی فشار خون را پایین بیاورید

شیرین‌بیان

به نظر شما باید برای فشار خون پایین چی بخوریم؟ مؤلفه بعدی برای تنظیم فشار خون شیرین‌بیان است. ترکیبات موجود در این ماده غذایی به‌خوبی بر بالا بردن فشارخون تأثیر خواهد گذاشت.

نمک

 غذاهای شور می توانند فشار خون را افزایش دهند. در صورت داشتن افت فشار خون، سوپ کنسرو شده، ماهی دودی، پنیر دلمه، انواع ترشی و زیتون را فراموش نکنید.

کافئین

 قهوه و چای کافئین دار می توانند با تحریک سیستم قلبی عروقی و افزایش ضربان قلب، فشار خون را به طور موقت افزایش دهند. پیشنهاد می شود مقاله پرخوری عصبی را مطالعه کنید.

شکلات تلخ

فلاونوئیدها فشار خون را بالا می‌برند. شکلات تلخ مقدار زیادی فلاونوئید دارد؛ بنابراین یک غذا برای فشار خون پایین است.

غلات کامل

غذاهای سبوس‌دار یا غلات کامل به علت داشتن مواد مغذی همچون منیزیم و فیبر در بالا بردن فشار خون پایین مؤثر خواهند بود. کینوا، برنج قهوه‌ای و نان گندم کامل نمونه‌ای از یک غلات کامل هستند.

گوشت قرمز

برای فشار خون پایین چی بخوریم؟ گوشت قرمز بدون چربی یک منبع عالی از آهن است که منجر به تولید خون سالم و افزایش فشار خون خواهد شد.

 

منبع: لیمومی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها