خواص کنگر | مضرات کنگر | طبع کنگر

کنگر ؛ سبزی ای که برای بدن معجزه می کند | مهم ترین فواید کنگر

A
۰

کنگر نوعی سبزی بهاری است که خواص زیادی برای سلامت بدن مانند پیشگیری از سرطان و کاهش قند خون دارد. در این مطلب به مهم ترین خواص کنگر اشاره شده است.

کنگر از سبزیجاتی است که در فصل بهار مورد استفاده قرار می گیرد. تمام اجزای این سبزی بهاری یعنی گل، ساقه و برگ آن را می توانید استفاده کنید و از خواص آن یعنی کاهش کلسترول و سلامت کبد بهره مند شوید. در این مطلب 7 مورد از خواص کنگر را می خوانید.

طبع کنگر

کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی که گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود. علاوه بر این، کنگر منبع غنی پتاسیم است.

فواید کنگر چیست؟

کاهش و تنظیم سطح کلسترول خون

 کاهش مؤثر کلسترول بد و تری‌گلیسیرید” مصرف کنگر به عنوان یک استراتژی طبیعی برای بهبود سلامت قلب و عروق شناخته شده است، با کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و تری‌گلیسیرید. آنتی‌اکسیدان لوتئولین در این گیاه نقش اساسی در کاهش کلسترول دارد.

 کمک به تنظیم فشار خون

تنظیم طبیعی فشار خون با کنگر: نقش پتاسیم و عصاره گیاهی” کنگر، به لطف داشتن عصاره‌هایی که رگ‌های خونی را گشاد می‌کنند و منبع غنی از پتاسیم، به تنظیم فشار خون کمک می‌کند، جریان خون را تسهیل بخشیده و فشار خون را کاهش می‌دهد.

سلامت کبد

محافظ کبد و تقویت کننده سم زدایی” این گیاه با محافظت از کبد در برابر آسیب‌ها و افزایش تولید صفرا، به سم زدایی و پاکسازی کبد کمک می‌کند، ضمن کاهش التهاب و مرگ سلول‌های کبدی در شرایط بیماری.

سلامت گوارش

 بهبود دهنده فوری سیستم گوارشی با فیبر فراوان” به لطف فیبر بالا، کنگر به رشد باکتری‌های مفید روده کمک کرده، خطر برخی سرطان‌های روده را کاهش داده و به تنظیم حرکات روده می‌پردازد.

کاهش علائم سندروم روده تحریک‌پذیر

راهکار طبیعی برای یک زندگی آرام” عصاره برگ کنگر می‌تواند در تسکین و بهبود علائم سندروم روده تحریک‌پذیر مانند درد معده، نفخ و اسهال، مؤثر باشد.

کنگ
کنگر

کاهش قند خون

 مکمل طبیعی برای کنترل قند خون” با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های مفید، کنگر به عنوان یک انتخاب سودمند برای افراد مبتلا به دیابت یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری مطرح است.

پیشگیری از سرطان

پیشگیری از سرطان با کنگر: نقش آنتی‌اکسیدان‌ها” مطالعات حیوانی بیانگر نقش عصاره کنگر در مهار رشد سلول‌های سرطانی به لطف آنتی‌اکسیروددان‌هایی مانند روتین و کورستین است.

مضرات کنگر

برگ های کنگر می توانند باعث تحرک و انقباض کیسه صفرا شوند به همین جهت کسانی که سنگ کیسه صفرا دارند بهتر است کنگر مصرف نکنند با حدالمقدور با مشورت پزشک متخصص این کار را انجام دهند زیرا ممکن است مصرف کنگر باعث انسداد مجاری و یا حتی پاره شدن کیسه صفرا شود.

منبع: فرطب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها