خواص تره فرنگی برای پوست و مو | فواید تره فرنگی برای پوست

اگه ضدآفتاب نمی زنی، تره فرنگی بخور | فواید تره فرنگی برای پوست و مو

A
۰

برای پاکسازی سالم و طبیعی پوست، از بین بردن جوش و رشد سریع مو تره فرنگی بخورید تا با خواص بی نظیرش تمام مشکلات پوست و موی شما را درمان کند.

تره فرنگی طبع گرم و خشکی دارد و از بدن در برابر التهابات محافظت می کند. همچنین با مصرف این سبزی مشکلات گوارشی و یبوست را کنترل کرده و به سلامت چشم کمک می کنید. یکی از خواص تره فرنگی خاصیت بی نظیر آن برای پوست و مو است که در ادامه از فواید آن می خوانید.

خواص تره فرنگی برای پوست

سم زدایی پوست

تره فرنگی یک دیورتیک طبیعی است و با خارج کردن مواد مضر و سمی از بدن شما پوست‌تان را سم‌زدایی می‌کند. این گیاه خوراکی بدن شما را پاکسازی می‌کند و سبب می‌شود که پوستی درخشان داشته باشید.

محافظت در برابر آفتاب

بتا کاروتن موجود در برگ‌های سبز تره فرنگی ۱۰۰ بار و ویتامین C  موجود در آن‌ها دو بار بیش‌تر از قسمت‌های سفید است. این ترکیبِ ویتامین A، C و E و همچنین سایر آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در تره فرنگی از پوست شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد و اشعه‌ی ماوراء بنفش مضر خورشید محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید:شنبلیله برای رفع آکنه و لکه های پوستی

تره فرنگی برای پوست و مو
تره فرنگی

رفع جوش صورت

یکی از خواص تره فرنگی دیورتیک بودن آن است. تره فرنگی با دفع مواد زائد و پاکسازی بدن و اندام‌ها بخصوص کبد موجب پاکسازی پوست صورت هم می‌شود. از دیگر خواص تره فرنگی برای پوست می‌توان به درمان آکنه، جوش صورت اشاره کرد.همچنین تره فرنگی روند پیر شدن و چین و چروک پوست را به تاخیر انداخته و خاصیت جوان‌سازی برای پوست دارد.

خواص تره فرنگی برای مو

تره فرنگی حاوی آهن و ویتامین C است که این آهن و ویتامین C موجب بهبود گردش جریان خون در بدن می‌شود و به همین دلیل فولیکول‌های مو را تقویت کرده و با تقویت فولیکول‌های مو سبب افزایش رشد مو شده و از زیرش مو‌های شما جلوگیری می‌کند.

 

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها