فواید چای نعنا | نحوه تهیه چای نعنا

از سلامت گوارش تا رفع استرس با نوشیدن چای نعنا

A
۰

چای نعنا را به خاطر خواص درمانی بی نظیری که دارد می توانید در لیست نوشیدنی های روزانه خود قرار بدهید.

چای نعنا هم خوش عطر و خوش طعم است و هم اینکه خواص زیادی برای سلامت بدن دارد. با نوشیدن چای نعنا می توانید بسیاری از بیماری ها را درمان کنید و مشکلات جسمانی را رفع کنید. در ادامه چند مورد از مهم ترین فواید چای نعنا را ذکر کردیم.

خواص چای نعنا

کنترل پُر مویی با نوشیدن چای نعناع

بر طبق تحقیقات منتشر شده در مورد زنانی که در نواحی از بدن خود دچار پرمویی و موهای زائد و ناخواسته ای هستند، مشخص شده است که چای نعنا، می تواند یکی از راه های موثر در برطرف کردن و از بین بردن موهای زائد باشد.

موهای زائد در این زنان هیرسوتیسم خوانده می شود؛ زیرا سطح هورمون های اندروژن و هورمون های مردانه آن ها بیشتر ترشح می شود.

 نوشیدن دو فنجان چای نعناع در طول روز و به مدت پنج روز می تواند سطح آندروژن ها را کاهش دهد و از رشد موهای ناخواسته جلوگیری کند و این یکی از مهمترین خواص چای نعناع است.

چای نعنا و سلامت دستگاه گوارش

روغن نعناع و چای نعناع نزدیک به هزاران سال است که برای سلامت دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد. شواهد باستان شناسی نشان می‌دهد که نعناع به عنوان یک مکمل غذایی در 10 هزار سال پیش استفاده می‌شد. مصرف نعناع درد ناشی از گرفتگی، نفخ و سوء هاضمه را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف چای نعناع می‌تواند اسهال، سندرم روده تحریک پذیر و یبوست را برطرف کند.

چای نعنا موجب افزایش جریان صفرا شده و باعث دفع راحت‌تر مدفوع می‌شود. چای نعناع خاصیت مُسکن داشته و موجب کاهش درد ناشی از گرفتگی‌ها، نفخ و سوء‌هاضمه می‌شود. این امر موجب آرامش روده و عضلات صاف دستگاه گوارش می‌شود.

نوشیدن یک فنجان چای نعناع می‌تواند این مشکلات گوارشی را کاهش بدهد و اگر به‌طور دائم از باد معده، یبوست و نفخ رنج می‌برید، نوشیدن یک فنجان چای نعناع هنگام غروب می‌تواند موجب تسکین مشکلات‌تان شده، به هضم غذا کمک کند و باعث شود شب‌ها راحت‌تر بخوابید.

کاهش وزن با چای نعناع

روغن نعناع و بعضی از اجزای آلی آن می‌تواند اشتها را از بین ببرد، به طوری که مصرف نعناع و یا چای نعناع به کاهش وزن شما کمک کند و چاقی را از بین ببرد. در ادامه نحوه آماده کردن نوشیدنی مناسب برای لاغری (ترکیب خیار، نعناع و زنجبیل برای لاغری) را توضیح داده‌ایم:

مواد لازم دمنوش نعنا

  • ۸ لیوان آب

  • ۱ قاشق چای خوری ریشه زنجبیل

  • یک خیار خرد شده متوسط

  •  ۱۲ برگ نعنای تازه

  • یک قاشق چایخوری نعناع خشک

نحوه ی تهیه چای نعنا

  • همه این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا زمانی که محلول غلیظ و روشنی به دست بیآید زمانی که محلول شما کامل غلیظ شد آن را داخل پارچ بریزید.

  •  تمام شب پارچ پر از نوشیدنی لاغری را داخل یخچال قرار دهید.

  • یک لیوان از این نوشیدنی را در طول روز بنوشید بهتر است قبل از صبحانه باشد با مصرف این نوشیدنی متوجه کاهش وزن خواهید شد متخصصان تغذیه بر این باورند که مصرف منظم این نوشیدنی و فعالیت فیزیکی موجب لاغری شکم می‌شود. این نوشیدنی را 4 روز مصرف کنید و یک هفته استراحت کنید. اگر می‌خواهید کاهش وزن بهتری داشته باشید این نوشیدنی را با ورزش فعالیت‌های فیزیکی همراه کنید زیرا ورزش موجب استحکام ماهیچه‌ها در پوست می‌شود .

چای نعنا

کاهش تنگی نفس

چای نعناع به عنوان یک ضد اسپاسم، همچنین می‌تواند احساس تحریک کننده‌ای که موجب سرفه می‌شود و یا باعث تشدید وضعیت تنفسی شما می‌شود را از بین ببرد. چای نعناع با آرام کردن ماهیچه ‌های گلو و قفسه سینه، می‌تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را نیز از بین ببرد.

 تقویت سیستم ایمنی بدن بت چای نعنا

باکتری علت بیماری‌هایی از جمله تب، سرفه و سرماخوردگی است. چای نعناع دارای خواص ضد باکتریایی است. با نوشیدن این چای خوشمزه می‌توانید علائم بیماری را درمان کنید. همچنین عناصر کمیاب ویتامین B، پتاسیم، آنتی اکسیدان‌ها و کلسیم در نعناع وجود دارد که می‌تواند به جذب مواد مغذی بدن برای مبارزه با بیماری‌ها و انجام کارهای لازم برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

 ازبین بردن بوی بد دهان

عطر و طعم قوی و ذاتی و کیفیت آنتی باکتریایی چای نعناع به رفع بوی بد دهان کمک می‌کند. عصاره آنتی باکتریایی نعناع میکروب‌هایی را از بین می‌برد که می‌توانند به نفس بدبو، زننده یا ناپسندی منجر شوند، در حالی که مونتول بوی ناپایدار را از بین می برد و نفس خود را تازه و پاک می‌کند!

برای رفع ناراحتی های معده و شکم درد

شاید بتوان گفت در بین خواص چای نعناع این قسمت را شناخته شده‌ترین بخش معرفی کرد، از دوران باستان و زمان های گذشته استفاده از نعناع چه به صورت خشک و چه برگ تازه برای کاهش مشکلات گوارشی مانند نفخ، باده معده، اسهال و یبوست بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است، نمونه بارز این موضوع نیز عرق نعناع می باشد که همه ما آن را می شناسیم.

از مواد اصلی تشکیل دهنده چای نعناع می توان به عناصر کارمیناتیو اشاره کرد که ضد شدید سو هاضمه و دردهای ناشی از آن می باشد و از بروز نفخ، گرفتگی و ناراحتی معده  به شدت جلوگیری می کند.

یکی از مشکلات گوارشی رایج در بین افراد سنگ صفراوی می باشد که تحقیقات نشان داده از خواص چای نعناع این مورد می باشد که در طولانی مدت تاثیرات بسیار مثبتی بر روی سنگ کیسه صفری افراد و کوچک کردن آن داشته است.

کاهش استرس

نعناع دارای خاصیت آرام بخش و ماهیت ضد اسپاسم و منتول است که در کاهش استرس ذهنی بسیار مفید است. طبیعت ضد التهابی نعناع می‌تواند فشار خون و درجه حرارت بدن را کاهش دهد.

کاهش دردهای دوران قاعدگی

وقتی در مورد دوران قائدگی بانوان و خانوم ها صحبت می شود مهمترین موضوعی که شاید در ذهن آنها شکل بگیرد؛ دردها و گرفتگی های دوران قاعدگیشان می‌باشد.

از خواص چای نعناع که لازم است به آن اشاره شود این موضوع است که این دمنوش گیاهی یه خاطر وجود “منتول” گزینه بسیار فوق العاده ای برای ناراحتی های معده، استرس و گرفتگی های قاعدگی می باشد.

البته این تمام ماجرا نمی باشد، تحقیقات نشان داده که این نوشیدنی می تواند برای کاهش عضلات منقبض کننده مخصوصاً عضلات درون دیواره های رحم بسیار مفید باشد که همین موضوع باعث شده که چای نعناع یک گزینه موثر برای خانم هایی باشد که دچار PMS و همچنین دیسمنوره هستند باشد.

منبع: ترینی ها
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها