آب انار نوشیدنی شفا بخش برای قلب و سلامت بدن

A
۰

آب انار به ‌طور طبیعی شیرین بوده و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ ها، فیبر، ویتامین‌ ها، مواد معدنی و فلاونول ‌ها است و برای سلامت قلب مفید می باشد.

انار میوه‌ ی محبوبی است و آب انار از خود میوه جذاب ‌تر می باشد. خیلی از ما آب انار را به ‌عنوان ایستگاه خون سازی می ‌شناسیم. در عین حال از این آب سرخ و خوشمزه برای تقویت قوای کلی بدن، تصفیه خون و بهبود عملکرد دستگاه گوارش استفاده می ‌کنیم. آب انار به داشتن خواص درمانی معروف است و افراد از زمان‌ های قدیم آن را مصرف می‌ کردند. آب انار به ‌طور طبیعی شیرین بوده و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ ها، فیبر، ویتامین‌ ها، مواد معدنی و فلاونول ‌ها است.

خواص کلی آب انار

آب انار عصاره شگفت ‌انگیزی است که طعم آن کمی شیرین و کمی ‌ترش است ولی نه ‌تنها صرفاً برای طعم آن شگفت ‌انگیز است، بلکه برای پوست، مو و سلامتی ما نیز مفید می باشد.

درمان بیماری آلزایمر، کاهش روند پیری، جلوگیری از ریزش مو، کاهش بیماری‌ های قلبی، کم ‌خونی، بهبود فرآیند هضم، تقویت استخوان‌ ها و کنترل قند خون و فشارخون بالا همه از مزایای آب انار می باشد. همچنین این نوشیدنی عالی کمک می ‌کند تا پیشرفت سلول ‌های سرطانی پروستات کاهش یابد و از تصلب شرایین نیز جلوگیری می‌ کند.

آب انار دارای سطح بالایی از آنتی‌اکسیدان ‌ها نسبت به سایر مواد غذایی ازجمله چای سبز و همچنین آب‌ پرتقال است. مصرف روزانه آب انار کمک می ‌کند که قلب شما محافظت شود، زیرا دارای سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ ها و ترکیبات فنلی است که در این امر تأثیرگذار هستند.

ارزش غذایی آب انار

آب انار یک منبع خوب انرژی، فیبر غذایی، پروتئین و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی و سدیم است. همچنین دارای آنتی‌اکسیدان ‌ها و ویتامین‌ هایی مانند ویتامین K ، ویتامین C ، فولات، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و مقدار متوسط ویتامین E است. بهترین چیز در مورد آب انار، این است که این نوشیدنی بدون کلسترول می باشد.

فواید بی نظیر آب انار برای بدن

بر طرف کننده گرفتگی عروق

آب انار غنی از آنتی‌اکسیدان ‌ها و پلی‌فنول ‌ها است. این ترکیبات در رفع گرفتگی عروق مفید هستند. آرتریواسکلروز بیماری است که باعث می ‌شود رگ‌ های خونی موجود در عروق به دلیل تجمع پلاک باریک شوند. آب انار فرآیند سنتز نیتریک اکسید را بهبود می ‌بخشد و از نیتریک اکسید در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می ‌کند. این موضوع در بهبود بیماری آرتریواسکلروز مفید است.

پیشگیری از بیماری ‌های قلبی

از انار و ترکیبات قوی موجود در آن برای درمان بیماری عروق کرونر قلب و فشارخون بالا استفاده می‌ شود. فشارخون بالا خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و عروقی را افزایش می ‌دهد. دانشمندان باور دارند که آب انار فشار را در سلول‌ های اندوتلیال کاهش می ‌دهد. بیماری ‌های قلبی و عروقی می ‌توانند در اثر عوامل مختلف رخ دهند.

کنترل فشار خون

آب انار آسپیرین طبیعی است. البته ادعای خون ‌سازی، تولید سلول ‌های بیشتر خون نیست، بلکه باعث می‌ شود تا سلول‌ های قوی ‌تر و و سالم‌ تر خوبی تولید شوند. در عین ‌حال مصرف آب انار تأثیر مستقیم برای جلوگیری از خشکی رگ ‌های خونی است.

وقتی جداره‌ ی رگ‌ های خونی منعطف است، قاعدتاً جریان خون بهتری نیز برقرار است. به ‌این ‌ترتیب مصرف انار و آب انار باعث کنترل فشار خون خواهد شد.

جلوگیری از کم خونی

آب انار، منبع خوبی از آهن است، بنابراین در پیشگیری از کمبود آهن و در نتیجه علائم کم‌ خونی ناشی از آن در بدن مؤثر است. این عصاره شگفت ‌انگیز به ‌عنوان یک منبع بسیار مناسب از ویتامین K ، به لخته شدن خون کمک می‌ کند و فولات در آن برای تشکیل گلبول‌ های قرمز سالم ضروری است. مخلوط کردن کمی شکر در آب انار و چکاندن چند قطره در بینی می تواند یک راه سریع برای کنترل خونریزی بینی باشد.

پیشگیری از سرطان

آب انار در جلوگیری از رشد سلول ‌های سرطانی ریه، پروستات و سینه کمک می کند. نوشیدن یک لیوان از این نوشیدنی در روز می‌ تواند به ‌طور قابل ‌توجهی سرعت پیشرفت سرطان پروستات در مردان را کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان ‌های موجود در این آب باعث تحریک سلول ‌های سفید خونی و خنثی کردن سموم در بدن می ‌شود. علاوه بر این، آروماتاز، آنزیمی که آندروژن را به استروژن تبدیل می کند را از بین می برد همان هورمونی که نقش مهمی در رشد سرطان پستان ایفا می کند.

درمان سوء هاضمه

آب انار باعث تقویت معده و قدرت هضم روده می‌ شود. مصرف آب انار به ترشح آنزیم‌ های هضم کننده غذا کمک می کند. این آب‌ میوه خوشمزه باعث تکمیل پروسه هضم مواد غذایی شده تا عملکرد کل معده را بهبود بخشد. مصرف آب انار باعث کنترل و رفع سوء هاضمه می ‌شود.

توقف بیماری آلزایمر

این نوشیدنی محبوب و پر خاصیت می‌تواند به بهبود سلامت مغز کمک کند. پونی کالاجین موجود در آن می‌ تواند از التهاب نورون ناشی از آسیب رساندن به سلول‌ های مغزی در اثر عارضه میکرولوژیا جلوگیری کند. این سلول ‌های ایمنی سیستم عصبی مرکزی معمولاً با بیماری آلزایمر در ارتباط هستند. همچنین مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ های موجود در آن با حفاظت از حافظه انسان در جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر در فرد کمک می ‌کند.

افزایش سیستم ایمنی

آب انار، دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی قوی است که به مبارزه با ویروس ها و باکتری ها کمک می کند و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند. به طور قابل توجهی باعث کاهش میکروب های موجود در دهان می شود. خواص ضد میکروبی آن، انتقال HIV را مسدود می کند. از میان تمام میوه ها، انار دارای بیشترین توانایی برای جلوگیری از انتقال ویروس HIV است.

سلامت دستگاه گوارش

دانه ‌‌های انار حاوی ویتامین‌ های B کمپلکس هستند که در افزایش سلامت دستگاه گوارش فوایدی دارند. این ویتامین ‌ها به بدن در تبدیل چربی، پروتئین و کربوهیدرات به انرژی کمک می ‌کنند. آب انار فیبر بسیاری دارد که یک ماده‌ ی مغذی مهم برای هضم به شمار می ‌رود. فیبر در درمان و پیشگیری از یبوست هم اثر گذار است.

جلوگیری از پوکی استخوان

خواص ضد التهابی آب انار اثرات مثبتی روی پوکی استخوان دارد. ترکیبات موجود در انار می ‌توانند آنزیم‌ هایی که منجر به پوکی استخوان می‌ شوند را مسدود کنند. آرتریت روماتوئید که در آن فرد دچار التهاب، گرفتگی و درد مفصلی می ‌شود را با مصرف آب انار مدیریت کنید.

کنترل دیابت

مصرف انار و آب انار باعث افزایش قند خون نمی ‌شود. حتی بر عکس، این میوه در کاهش قند خون و کنترل دیابت نوع B کاملاً تأثیرگذار است. آب انار سرشار از ترکیباتی مانند آنتی‌اکسیدان، آنتوسیانین، اسید Ellagic ، اسید گالیک و… است. این ترکیبات در کنترل قند خون تأثیرگذار هستند.

مفید در دوران بارداری

آب انار برای زنان باردار بسیار مفید است. یک منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله اسید فولیک است. املاح ضد التهابی آب انار سبب جریان خون سالم می شود که برای رشد کلی جنین ضروری است. محتوای پتاسیم در آب انار نیز به جلوگیری از گرفتگی عضلات پا که معمولا با بارداری مرتبط است کمک می کند.

درمان سنگ کلیه

آب انار می ‌تواند با استرس اکسیداتیو مبارزه کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف آب انار می ‌تواند فوق اشباع شدن کلسیم اگزالات را کاهش دهد. آب انار از کلیه‌ ها در برابر شکل‌ گیری کریستا‌ل ‌ها محافظت می ‌کند.

کمک به کاهش وزن

مصرف انار برای کاهش وزن توصیه شده ‌است. حتی رژیم ‌های خاص غذایی بر پایه مصرف انار وجود دارند. آب انار باعث شکست چربی ‌های مضر خون می ‌شود. در افزایش متابولیسم سلولی تأثیر گذار است و با هنر تقویت سوخت ‌و ساز بدن به جنگ توده ‌های چربی می ‌رود. فراتر از چربی سوزی، آب انار مدر قدرتمندی است. وقتی آب انار میل می ‌کنید مقدار ادرار شما افزایش پیدا می ‌کند. آب انار باعث تسکین عفونت ادراری شده و با بهبود جریان ادراری باعث دفع آب زاید بدن می ‌شود که همین نکته ساده برای کاهش وزن تأثیر گذار است.

خواص آب انار برای پوست

  • آب انار باعث مرطوب شدن پوست می ‌شود، آب‌ رسان طبیعی پوست است و خیلی بهتر از هر لوسیون مرطوب کننده می‌ تواند عمق سلول ‌های زنده‌ ی پوست را در آب بنشاند.
  • آب انار برای پوست هایی که چرب هستند و یا دارای جوش ‌های چرب می ‌باشند نیز سودمند است. مقدار شیوع جوش‌ های چرب پوست خصوصاً در ناحیه صورت کاهش پیدا می ‌کند.
  • آب انار حاوی کلاژن طبیعی است. این میوه ویتامین‌ های مفید برای تقویت سلول‌های پوستی را دارد. مصرف آن باعث می‌ شود تا فرم منعطف پوست باقی بماند. در نتیجه مانع از ایجاد چین‌ و چروک خواهد شد.
  • آب انار به بازسازی سلول ها در لایه های اپیدرمی پوست کمک می کند. این توانایی را دارد تا روند بهبود زخم را تسریع کند.
  • یکی دیگر از فواید آب انار که به نوعی با خواص آب در بهبود و سلامت پوست ارتباط دارد، خواص آب انار برای تنگی واژن بانوان است.
  • برای افزایش فیبروبلاست ها که مسئول تولید کلاژن و الاستین هستند، مفید است و باعث می شود که پوست را سخت تر کرده و مانع شکل گیری خطوط صورت شود.
  • رژیم غذایی پر از آب انار، می تواند به کاهش روند پیری با کاهش چین و چروک و خطوط ریز ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کمک کند و مانع از رنگ آمیزی بیش از حد و ایجاد لکه های تیره می شود.
  • سرشار از ترکیبات ضد سرطانی مانند آنتوسیانین و تافن است. در عین ‌حال آب انار سرشار از پلی فنول است که آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمندی است که در دراز مدت باعث جلوگیری از سرطان پوست خواهد شد.

خواص آب انار بسیار است و برای رسیدن به این خواص شگفت‌انگیز چالشی جدی ندارید. کافی است یک لیوان آب انار خالص را میل کنید تا از تمام خواص ریز و درشت انار به ‌طور کامل برخوردار باشید.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها