خواص نخود فرنگی برای کم خونی | درمان کم خونی با نخود فرنگی

اگر کم خونی داری، نخود فرنگی بخور

A
۰

نخود فرنگی حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است که برای رفع کم خونی مناسب می باشد. در ادامه درباره تاثیرات اسید فولیک بر کم خونی می خوانید.

اسید فولیک که برای کم خونی بسیار مفید است را می توانید در نخود فرنگی بیابید. اگر به دنبال منبع گیاهی سالم و مفید برای رفع کم خونی هستید نخود فرنگی را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا کم خونی شدید را برطرف کنید. در این مطلب درباره خواص و نحوه مصرف این سبزی برای کم خونی توضیح دادیم.

فواید نخود فرنگی برای رفع کم خونی

گیاه نخود سبز که از آن در پخت و پز غذا استفاده می شود، غنی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. از آن جا که نخودسبز نسبت به سبزی های دیگر ۲برابر پروتئین دارد، جایگزین مناسب تری برای گوشت قرمز به حساب می آید.هر سه چهارم پیمانه نخودسبز دارای ۶گرم پروتئین به علاوه تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و ۶۴۵ واحد ویتامینA است.اسید نیکوتینیک موجود در آن کلسترول خون را کاهش می دهد و همچنین منبعی غنی از اسید فولیک است.

بیشتر بخوانید:لوبیا سبز، قرص آهن طبیعی و قاتل کم خونی

فقر آهن یک دردسر بزرگ است که باید با آن مقابله کرد. حال سوال اصلی این است، چگونه نخود فرنگی برای کم خونی مفید است؟ کم خونی یک معضل چند وجهی است که باید با انجام دادن فعالیت‌های مختلف به مبارزه با آن پرداخت. فرقی نمی‌کند کودک باشید، جوان یا کهنسال، در هر رده سنی خطر کم خونی برای شما وجود دارد. گفته شد که علت اصلی کم خونی، کمبود آهن در خون است. آهن ماده‌ای است که باعث انتقال اکسیژن در خون می‌شود. زمانی که سطح اکسیژن در خون به اندازه نرمال برسد، گردش خون نیز افزایش پیدا می‌کند. پس در واقع وظیفه پیدا کردن منبع آهن برای بدن است.

نخود فرنگی

به ساختار نخود فرنگی دقت کرده‌اید؟ میزان حجم آهن در این خوراکی طبیعی و شگفت‌انگیز بی‌نظیر است. کمتر خوراکی پیدا می‌کنید که مانند نخود فرنگی آهن داشته باشد و همه آن جذب بدن شود. در میان مواد غذایی تست شده در آزمایشگاه‌های معتبر، نخود فرنگی به عنوان یک عامل بزرگ برای مقابله با کم خونی شناخته شده است. این خوراکی در کنار آهن، مقادیر بالایی از پروتئین، کلسیم، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و انواع ویتامین را با خود حمل می‌کند. این مواد مغذی به بازسازی سلول‌های آسیب دید خون کم کرده و باعث گردش بهتر خون در بدن می‌شود.

روش استفاده از نخود سبز برای کم خونی

روش‌های مختلفی برای پختن نخود فرنگی وجود دارد. برای حفظ بیشترین مواد مغذی در نخود فرنگی، می‌توانید آن را در مقدار کمی مایع به مدت کوتاهی بخارپز کرده و در پایان چاشنی اضافه کنید.

  • ⅛ تا ¼ فنجان آب را به جوش بیاورید

  • به اندازه کافی نخود فرنگی اضافه کنید تا مایع روی آن‌ها را بپوشاند

  • ظرف را بپوشانید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که نخود‌ها نرم و سبز روشن شوند، روی حرارت ملایم بجوشانید

  • آب را خالی کنید و نخود فرنگی را با کره ذوب شده یا هر سبزی تازه دلخواهتان بخورید

منبع: ویستا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها