کنترل کلسترول | رژیم غذایی مناسب افراد دارای کلسترول

درمان های خانگی برای کاهش کلسترول

A
۰

برای کنترل سطح کلسترول، باید سبک زندگی خود را عوض کنید که شامل تغییرات رژیم غذایی، ورزش یوگا، تکنیک های تنفسی و مکمل های گیاهی است.

سطوح بالای کلسترول می تواند سلامت قلب شما را به خطر انداخته و خطر حمله قلبی و سایر بیماری های قلبی را افزایش دهد و بنایراین درمانهایی برای کاهش کلسترول بسیار حائز اهمیت است. عادات غذایی ضعیف، سبک زندگی غیرفعال و ورزش نکردن می تواند منجر به افزایش ناسالم سطح کلسترول شود که می تواند بر بسیاری از عملکردهای داخلی تأثیر بگذارد و بنابراین درمان و کاهش این بیماری باید به جدیت دنبال شود. برای کنترل سطح کلسترول، باید سبک زندگی خود را عوض کنید که شامل تغییرات رژیم غذایی، ورزش یوگا، تکنیک های تنفسی و مکمل های گیاهی است.

نحوه عملکرد کلسترول

کلسترول یک ماده موم مانند است که بدن برای عملکردهای مهمی مانند ساخت سلول ها، هورمون ها و سایر ویتامین ها می سازد. مشکل زمانی شروع می‌شود که ما با خوردن غذاهای چرب که بدن قادر به حذف آن‌ها نیست، کلسترول اضافی انباشته می‌کنیم و در نهایت منجر به تشکیل پلاک بر روی رگ‌های ما می‌شود که باعث انسداد آن ها شده و بر سلامت قلب ما تأثیر می‌گذارد. در حالی که کلسترول بد تمام کارهای مضر را برای بدن شما انجام می دهد، کلسترول سالم می تواند به حذف کلسترول مضر از شریان ها و جلوگیری از حملات قلبی و سکته کمک کند. متخصصان تغذیه می‌گویند: درمان‌های برای این بیماری شامل محدودیت‌های غذایی، ماساژ، یوگا، تکنیک‌های تنفسی، اصلاح رفتار، ورزش، پاک‌سازی، گرما درمانی، تنقیه و مکمل‌های گیاهی است. پزشکان تغذیه معمولاً یک برنامه درمانی بر اساس نیازهای فردی شما ایجاد می‌کنند.

روش های خانگی برای درمان

در اینجا چند نکته برای مدیریت این بیماری آورده شده است:

تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی

برای مدیریت کلسترول، مدیریت سبک زندگی بسیار مهم است و یک رژیم متعادل کننده در این مورد ضروری است. به علاوه، یک سبک زندگی تنبل ممکن است برای این بیماری مفید نباشد.

تخم گشنیز

دانه‌های گشنیز مدت‌هاست که جایگاه خود را در فهرست داروهای مختلف پیدا کرده‌اند. این به این دلیل است که این دانه ها سرشار از اسید فولیک، ویتامین A و ویتامین C هستند. این مواد مغذی دانه گشنیز را به یک داروی عالی برای سرعت بخشیدن به فرآیند سم زدایی بدن تبدیل می کند.

دانه شنبلیله

دانه‌های شنبلیله مدت‌هاست که برای طعم دادن به غذا استفاده می‌شود، اما استفاده از آن فراتر از این است. دانه های شنبلیله از زمان های قدیم به دلیل خواص دارویی استفاده می شده است. این دانه ها سرشار از ویتامین E هستند و خواص ضد دیابتی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مختلفی دارند.

مصرف روغن را کاهش دهید

روغن پالم و روغن نارگیل سرشار از چربی اشباع شده است که کلسترول LDL را افزایش می دهد و خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها