درمان گرمازدگی با روغن های گیاهی| علائم و درمان گرمازدگی

A
۰

گرمازدگی در فصل تابستان معضل بزرگی است و میتوان با روشهای خانگی مثل استفاده از روغن های گیاهی، گرمازدگی را درمان کرد.

اکثر مردم در فصل تابستان از گرمازدگی رنج می برند که توسط موج گرما ایجاد می شود. علائم گرمازدگی شامل افزایش ناگهانی دمای بدن تا 105 درجه فارنهایت است. اگر دمای بدن به 107 درجه فارنهایت برسد، نشان می دهد که وضعیت جدی است و فرد نیاز به کمک پزشکی فوری دارد. در بدترین حالت، گرمازدگی حتی ممکن است منجر به آسیب شدید اندام های بدن یا حتی مرگ شود. خنک ماندن بدن با میوه‌ها و سبزیجات موثر برای درمان گرمازدگی و همچنین مواد غذایی و نوشیدنی های خنک کننده کلید شکست دادن گرما است. علاوه بر این، روغن‌های گیاهی برای درمان گرمازدگی وجود دارد که در مقاله زیر بررسی شده است.

علل و علائم گرمازدگی

علت اصلی گرمازدگی قرار گرفتن در معرض دمای بالا برای مدت طولانی است، کم آبی بدن زمانی رخ می دهد که فرد با وجود قرار گرفتن در معرض گرما آب نمی نوشد. اجتناب از این موقعیت ها بسیار مهم است، در غیر این صورت ممکن است گرمازدگی ایجاد شود که با علائم و نشانه های زیر مشخص می شود:

  • ناهوشیاری
  • حالت تهوع
  • تعریق زیاد
  • افزایش ضربان قلب
  • تشنج
  • قرمزی پوست

در تابستان باید از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید. همچنین برای مقابله با گرمازدگی از غذاهای خنک کننده استفاده کنید.

روغن های گیاهی برای درمان گرمازدگی

روش دیگر برای درمان گرمازدگی، استفاده از انواع روغن های گیاهی است که در زیر برخی از مهم ترین آن ها آورده شده است:

روغن اوکالیپتوس

اسانس اکالیپتوس دارای خواص خنک کنندگی و ضد التهابی است و با باز کردن رگ‌های خونی برای کاهش دمای بدن و مقابله با گرمازدگی، گردش خون را بهبود می‌بخشد. با چند قطره از این روغن دوش بگیرید. همچنین می توانید این روغن (رقیق شده با آب) را هنگام خواب روی ملحفه و بالش خود اسپری کنید.

روغن نعناع

همه ما از خواص استثنایی خنک کنندگی و تسکین دهنده اسانس نعناع آگاهی داریم. همه ما برای غلبه بر گرما نیاز داریم که بدنمان خنک بماند. همچنین، موج گرما بر سطح انرژی شما تأثیر می گذارد و باعث کم آبی و حالت تهوع شما می شود، روغن نعناع با رایحه خنک کننده راه حلی عالی برای جلوگیری از گرمازدگی در هوای گرم است. چند قطره از این روغن را در لوسیون بدن خود بریزید و مقداری از آن را روی دست ها، گردن و پاهای خود بمالید تا آفتاب زدگی و گرمازدگی را کاهش دهید. جالب است بدانید که روغن نعناع به کاهش وزن شما نیز کمک می کند.

روغن چوب صندل

به دنبال درمان خانگی گرمازدگی، روغن چوب صندل از بهترین روغن های گیاهی است. چوب صندل با کنترل تعریق زیاد، قدرت تنظیم مکانیسم گرمایش در بدن را دارد. رایحه ای مطبوع دارد که با آرام کردن اعصاب روحیه شما را سبک و خوشحال می کند. هر زمان که احساس عدم آرامش کردید، فقط این روغن را بو کنید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس فواید بی شماری برای سلامتی از جمله گرمازدگی دارد. این اولین انتخاب رایحه‌درمانگران برای اثرات خنک‌کننده و آرامش‌بخشی است که به ارمغان می‌آورد. این روغن را مخلوط با روغن حامل یا رقیق شده با آب روی دست ها، کف دست ها یا شقیقه ها بمالید تا از سستی و بی حالی خلاص شوید. همچنین این روغن آفتاب سوختگی را نیز تسکین می دهد.

روغن وتیور

التهاب پوست یک مشکل رایج ناشی از گرمازدگی است. روغن وتیور به دلیل اثرات خنک کنندگی خارق‌العاده‌ای که روی پوست دارد، به عنوان «روغن آرامش» نیز محبوب است. چند قطره از این روغن را در آب حمام خود بریزید و در تمام طول روز احساس آرامش و راحتی خواهید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها