زیره سیاه برای لاغری | عوارض زیره سیاه

آب کردن سه سوته چربی های بدن با استفاده از زیره سیاه + نحوه استفاده

A
۰

زیر سیاه از ادویه جاتی است که برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب از تاثیرات و نحوه استفاده زیر سیاه برای لاغری توضیح دادیم.

زیره سیاه از نوع ادویه های پر طرفدار در میان ایرانی هاست که در اکثر غذاها و حتی در طبخ برنج مورد استفاده قرار می گیرد. زیر سیاه خواص زیادی برای سلامت بدن دارد اما مهم ترین خاصیت آن می تواند کمک به کاهش وزن باشد. زیر سیاه را اینگونه که در ادامه گفتیم مصرف کنید تا لاغر شوید.

زیره سیاه

زیره سیاه، دانه معطری است که یکی از اصلی ترین خصوصیات آن، ضد نفخ بودن آن است. این ادویه، به زیره ایرانی معروف است و طعم نسبتا تلخ و خاکی آن را می توان یاد آور شیرین بیان، گشنیز و رازیانه دانست. زیره سیاه می تواند در چندین زمینه مانند مبارزه با عفونت های باکتریایی خاص که به خوبی به آنتی بیوتیک ها پاسخگو نیستند و همچنین احتمالاً در کاهش اثرات عوارض دیابت ناشی از اکسیداسیون و گلیکوزیله شدن ها، موثر باشد. توجه کنید که زیره سیاه، دارای ترکیبات طبیعی فراری است و به همین دلیل نیز بهتر است تا بلافاصله پس از آسیاب شدن، مصرف شود.

 پودر زیره برای لاغری و کاهش وزن

زیره به دلیل یک ماده فعال منحصر به فرد به اسم تیموکینون، یک ماده شیمیایی طبیعی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می‌باشد و پتانسیل کمک به کاهش وزن را دارد.

تیموکینون می‌تواند رادیکال‌های آزاد را در بدن شما هدف قرار دهد و به بدن‌تان در پاکسازی سموم کمک کند. زیره به سلول‌های بدنتان کمک می‌کند تا به انسولین و گلوکز پاسخ دهند و قند خون شما را ثابت نگه می‌دارد.

با گذشت زمان، اثرات زیره می‌تواند با یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای کاهش رسوب چربی و کاهش التهاب در بدن شما کار کند. وقتی همه چیز با هم کار می‌کند، ممکن است متوجه شوید که علائم نفخ، تورم و خستگی با مصرف زیره کاهش می‌یابد.

زیره سیاه

نحوه استفاده از زیره سیاه برای لاغری

  نوشیدنی زیره

سعی کنید نوشیدنی زیره را خودتان (که آب جیرا نیز نامیده می‌شود) تهیه کنید، دو قاشق چای‌خوری زیره را در 1.5 لیتر آب جوش دم کنید، دانه‌ها را صاف کنید و آبی را بنوشید که با روغن‌ها و عصاره‌های سالم زیره دم کرده‌اید.

آب جیرا ممکن است متابولیسم شما را بهبود بخشد و به تعادل قند خون کمک کند، علاوه بر آن هیدراتاسیون بدن را نیز افزایش می‌دهد. شاید سؤال باشد که بهترین زمان خوردن زیره برای لاغری کی است؟ به طور معمول، باید دو بار در روز با معده خالی جوشیده زیره نوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

زیره سیاه

زیره در رژیم غذایی

همچنین می‌توانید به سادگی زیره را در رژیم غذایی خود مصرف کنید. پودر فلفل قرمز، دانه‌های زیره و زیره آسیاب شده همگی حاوی آنتی اکسیدان و قابلیت‌های افزایش و بهبود متابولیسم هستند. چاشنی برنج، عدس و سبزیجات بوداده با زیره یک راه خوشمزه برای تجربه فواید آن است.

دانه زیره

قاشق غذاخوری زیره را به مدت ۵ تا ۶ ساعت یا یک شب در آب خیس کنید. صبح دانه‌ها را بجوشانید و چای را صاف کنید. حالا آب لیمو را بمالید و به مدت 2 هفته با معده خالی بنوشید.

پودر زیره

یک قاشق چایخوری پودر زیره را با ماست مخلوط کنید و بعد از غذا به مدت 15 روز میل کنید.

یک فنجان آب را بجوشانید و پودر زیره را در آن بریزید. برای بهتر شدن طعم نوشیدنی نیز باید کمی نمک به آن بزنید. این کار را به مدت 20 روز بعد از غذا ادامه دهید.

عوارض استفاده نادرست از زیره سیاه

  •  بروز به ناراحتی شکم مانند گاز روده و سوزش معده به‌دلیل مصرف بیش‌ازحد دانه زیره

  •     احتمال آروغ زدن با مصرف زیاد زیره سیاه

  •     افزایش خطر کبد و آسیب‌های کلیوی به‌دلیل مصرف روغن زیره بیش‌ازحد و برای مدت طولانی

  •     احتمال سقط جنین در خانم‌های باردار

  •     افت فشارخون

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها