هسته خرما | خواص هسته خرما | شیوه مصرف هسته خرما

عجیب ترین خواص هسته خرما که نمی دانستین | فواید و مضرات مصرف هسته خرما

A
۰

هسته خرما هم به اندازه میوه اش فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. دیگر هسته خرما را دور نیندازید.

اگر شما هم پس از مصرف خرما هسته خرما را دور می اندازین و از شیوه مصرف آن اطلاعی ندارید این مطلب برای شماست. هسته خرما هم مانند قسمت گوشتی آن فواید زیادی برای سلامت بدن دارد که بهتر است نادیده گرفته نشود.هسته خرما در طب سنتی اسلامی هم پیشنهاد شده است که ما برای شما توضیح داده ایم.

خواص هسته خرما برای سلامتی بدن

 التیام زخم

یکی از فواید دانه خرما، بهبود زخم معده است. دانه خرما می تواند زخم های معمولی یا سپتیک را درمان کند. دانه خرما را بسوزانید و بعد از سرد شدن در نزدیکی محل جوش له کنید. جراحت شما با سوزاندن دانه خرما و گذاشتن آن در محل مذکور بهبود می یابد.

 بازیابی پوست و مو

زیبایی پوست و درمان چین و چروک از فواید شگفت انگیز روغن دانه خرما است. این روغن به دلیل داشتن ویتامین های B و A و آهن بسیار موثر است. روغن پالم به دلیل داشتن ویتامین های گروه B، مشکلات پوستی را درمان می کند. بنابراین هر روز مقدار کمی روغن هسته خرما را روی صورت خود بمالید. پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که پوست چربی را جذب کرده و به عنوان یک مرطوب کننده خوب عمل می کند. روغن دانه خرما دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است که تمام مشکلات پوستی را درمان می کند.

دفع سنگ کلیه

یکی دیگر از فواید باورنکردنی دانه خرما است. افرادی که از سنگ کلیه یا مثانه رنج می برند می توانند دانه های خرما را بکوبند و در آب دم کرده و روزی دو بار بنوشند.

درمان اسهال

دانه خرما برای درمان ناراحتی های گوارشی به ویژه اسهال مزمن مفید است! خرمای ارگانیک نیز به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی عمل می کند و باکتری های وارد شده به دستگاه گوارش را از بین می برد.

ترمیم ناخن

روغن هسته خرما به دلیل داشتن انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های K و A برای ترمیم ناخن ها موثر است.

 افزایش ایمنی برای زنان باردار

دانه خرما شیر مادران شیرده را افزایش می دهد و از سیستم ایمنی بدن زنان باردار حمایت می کند. به زنان باردار توصیه می کنیم چند بار در هفته پودر دانه خرما بخورند. دانه خرما دارای خواص آنتی اکسیدانی است، از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند و از آسیب به ساختار DNA جلوگیری می کند.

هسته خرما

 درمان ریزش مو و ترمیم مو

روغن هسته خرما حاوی آهن است که از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین به رشد مو کمک می کند. استفاده از این روغن موها را نرم کرده و به رشد مو کمک می کند. می توانید سر خود را با روغن دانه خرما ماساژ دهید. حاوی ویتامین ها و مواد مغذی است و به ضخیم تر شدن و بهبود موهای شما کمک می کند.

 خواص هسته خرما برای قند خون

هسته خرما در کنترل قند خون و درمان دیابت نقش دارد. مصرف هسته خرما به صورت پودر هسته خرما و یا به صورت دمنوش می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به دیابت نقش مفیدی داشته باشد. پودر هسته خرما و به طور ویژه دم کرده قهوه هسته‌ خرما در کنترل قند خون و دیابت بسیار موثر است. پودر هسته خرما خاصیت تولید و افزایش انسولین دارد و در کاهش قند خون موثر است. برای افراد مبتلا به دیابت و قند خون بالا مصرف دم کرده قهوه هسته خرما به صورت روزانه توصیه می شود.  آرد هسته خرما بهترین گزینه برای افراد دیابتی است چون قند خون را کنترل می‌کند.

خواص هسته خرما برای رگ‌های قلب

خرما دارای آنتی اکسیدان و اسیدهای فنلی زیادی  است. این مواد اثرات ضد آتروژنیک داشته و به جلوگیری از انسداد سرخرگ‌ها کمک می کند. خواص خرما در این مورد زمانی که با آب و یا عصاره انار ترکیب شود افزایش یافته و می‌تواند خفاظت بیشتری از شریان‌ها انجام دهند.

بیشتر بخوانید: معجزه ی سلامتی با خرما

مضرات خرما

زمانی به وجود می‌آید که در مصرف آن افراط کنید و مثلا در روز ۱۰ خرما یا بیشتر بخورید، افرادی که لوزالمعده حساس دارند و کسانی‌که دیابت در خانواده آن‌ها وجود دارد باید کمتر هسته خرما استفاده کنند.

طبع قهوه خرما گرم است و در افرادی که مزاج  گرم دارند باعث ایجاد حساسیت و جوش می‌شود. همچنین مصرف پودر هسته خرما و دمنوش هسته خرما در برخی از افراد ایجاد حساسیت می‌کند و ممکن است موجب خارش و قرمز شدن پوست و ... شود.

 چگونه هسته خرما را پودر کنیم ؟

برای تهیه پودر هسته خرما باید مراحل زیر را طی کنید:

۱-ابتدا باید هسته خرما را به مدت ۱۵ روز در آب خیس کنیم.

۲-سپس هسته خرما را به مدت ۱ تا ۲ برای خشک شدن در هوای آزاد می‌گذاریم.

۳-حال هسته‌های خرما را روی حرارت تفت می‌دهیم تا ترد و شکننده شوند.

۴-وقتی هسته‌های خرما ترد شدند آن‌ها را آسیاب کرده و پودر هسته خرما به دست می‌آید

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها