درمان پرخوری عصبی | داروی گیاهی ضد پرخوری عصبی

کنترل پرخوری عصبی با چند راه حل ساده

A
۰

پرخوری عصبی از بیماری هایی است که اغلب خانم ها بیشتر از آقایان به آن مبتلا می شوند. در این مطلب از دلایل و راهکارهای خانگی برای درمان آن گفته ایم.

پرخوری عصبی زمانی رخ می دهد که فرد دچار شرایط خاص عصبی باشد؛ مثلا نگرانی زیاد یا استرس و بی قراری شدیدی داشته باشد. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته خانم ها بیشتر از آقایان به پرخوری عصبی یا هیستریک مبتلا می شوند. در این مطلب درباره پرخوری عصبی بیشتر بخوانید.

پرخوری عصبی و علائم آن

 در ابتدا فرد مقدار زیادی غذا در مدت زمان کوتاه می‌خورد (پرخوری عصبی) و سپس در یک دوره دیگر سعی می‌کند همه غذایی که خورده را از بدنش خارج کند (پاکسازی). پاکسازی می‌تواند از طریق استفراغ اجباری، مصرف ملین‌ها یا دیورتیک، تنقیه، ورزش بیش از حد، روزه داری یا رعایت رژیم‌های خیلی سخت برای روزهای بعدی باشد.

پرخوری عصبی یک بیماری جدی است و می‌تواند سلامتی و حتی جان فرد را تهدید کند. پرخوری عصبی همچنین ممکن است باعث ایجاد وسواس درباره وزن و شکل بدن شود و این وسواس‌ها می‌تواند بدتر و شدیدتر شوند و به افسردگی، اضطراب شدید بدتر شدن بولیما منجر شود.

ویژگی های پرخوری عصبی

  •     ناگهان می‌آید

  •     باید فوراً ارضا شود (این گرسنگی صبر ندارد)

  •     به نظر می‌رسد که فقط میل به یک غذای خاص دارد

  •     ممکن است به تازگی غذا خورده باشید و شکم‌تان پر باشد

  •     گرسنگی پس از یک اتفاق ناگوار و ناراحت کننده به شما دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید:دمنوش این گیاه بهترین آرامبخش برای اعصاب است

پرخوری عصبی

راهکارهای کنترل پرخوری عصبی

 آب پرتقال

مرکبات یکی از مهم‌ترین موادی بوده که در درمان پرخوری عصبی است. میوه‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند از جمله پرتقال، سرشار از متابولیت‌هایی مثل فلاونوئید، آلکالوئید، روغن‌های ضروری و لیمونوئید هستند. افراد مبتلا به بولیمیا با مصرف یک لیوان آب پرتقال در روز دیگر نگران افزایش وزن خود نخواهند بود و می‌توانند میلشان به پرخوری را کنترل کنند.

ماهی سالمون

بیشتر ماهی‌ها منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ در کاهش چربی خون و بهبود عملکرد قلب نقش مفیدی را دارد. با مصرف این غذا سوء تغذیه شما رفع خواهد شد.

دمنوش رازیانه

اگر پیدا کردن دمنوش مناسب پرخوری عصبی برای شما هم جذاب است باید بدانید بسیاری از بیماران که علاقه به مصرف دمنوش برای پرخوری عصبی دارند از دمنوش رازیانه استفاده می‌کنند. مصرف دانه‌های رازیانه تمایل افراد را برای غذا خوردن کاهش می‌دهد. ۲ تا ۴ قاشق رازیانه را پس از خورد کردن در یک فنجان آب داغ دم کرده و میل کنید.

مصرف زردچوبه

زردچوبه برای درمان بولیمیا بسیار مفید است، زیرا می‌تواند التهاب معده و مری را در بدن کاهش دهد. افراد مبتلا به این عارضه به دلیل استفراغ کردن‌های مکرر فشار زیادی را به معده خود وارد می‌کنند و ممکن است باعث التهاب آن شوند.

اگر پس از استفراغ کردن در معده خود سوزش و درد احساس می‌کنید می‌توانید با ویزیت آنلاین طب سنتی، نسخه طب سنتی برای درمان پرخوری عصبی را دریافت کنید.

دم کرده ی اسطوخودوس

رایحه اسطوخودوس سبب کاهش استرس و اضطراب و همچنین ایجاد حس آرامش در فرد می‌شود. روغن اسطوخودوس سیستم عصبی بدن را آرام می‌کند و با رایحه تازه‌اش، استرس و خستگی را کاهش می‌دهد. خواص اسطوخودوس همچنین سبب تسکین دردهای کرامپ ناشی از قاعدگی می‌شود.

دمنوش سنبل الطیب

یکی از رایج ترین استفاده های دمنوش سنبل الطیب برای کاهش اضطراب و استرس است. این دمنوش به دلیل وجود برخی اسیدها و روغن های فرار موجود در ریشه ، دارای خواص آرامبخشی طبیعی است و به افراد کمک می کند تا آرام شوند و تمرکز کنند ، نه اینکه احساس خستگی کنند.

منبع: فیتامین
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها