کدو سبز و کبد چرب | کدو سبز و چربی خون

رفع چربی خون و بهبود کبد چرب با این صیفی زرنگ و همه کاره

A
۰

کدو سبز مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان و ویتامین ها را داشته و برای چربی خون و کبد چرب مفید می باشد. دیگر خاصیت های کدو سبز برای کبد چرب و چربی خون را در ادامه می خوانید.

کدو سبز از صیفی جاتی است که به دلیل داشتن پروتئین، کلسیم و ویتامین های گروه مختلف برای بدن بسیار مفید بوده و باعث تقویت استخوان ها و پیشگیری از آسیب رسیدن به چشم ها می شود. از مهم ترین خاصیت های کدو سبز می توان به کاهش چربی خون و رفع کبد چرب اشاره کرد که در ادامه درباره این مسئله بیشتر توضیح می دهیم.

کدو سبز و خواص آن برای چربی خون

از خواص کدو سبز به درمان یبوست و سوء هاضمه کمک میکند . همچنین عامل پاکسازی رگ های بدن است . خوب است بدانید کدوسبز برای درمان یرقان مفید است . برای پایین آوردن تب میتوانید کدو سبز بخورید . برای درمان اختلالات کلیه و مثانه کدو سبز بخورید . کدو سبز مدور است . کدو سبز برای افرادی که گرم مزاج و صفراوی هستند مفید و خون ساز است.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره خواص کدو سبز 

  کدو سبز خواص متعددی برای سلامتی دارد و یکی از این خواص، کمک به کاهش کبد چرب است. با توجه به داشتن فیبر، پتاسیم، ویتامین سی و انواع آنتی اکسیدان‌ها، کدو سبز می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کند. کدو سبز حاوی مقادیر بالای سدیم است، سدیم بدن را قلیایی کرده و به سم زدایی کبد و درمان کبد چرب کمک می‌کند.

مصرف کدو خورشتی برای کبد چرب می‌تواند به کاهش سطح چربی‌های موجود در کبد کمک کند و به عنوان یکی از روش‌های طبیعی کاهش کبد چرب به کار گرفته شود. همچنین، مصرف کدو سبز به دلیل داشتن ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به پاکسازی بدن از ترکیبات زاید و افزایش سلامتی کلی بدن کمک کند. مصرف کدو خام برای کبد چرب مفید خواهد بود. شما می‌توانید کدو سبز خام را با پوست در تهیه سالاد استفاده کنید تا بهتر کبد را سم‌زدایی کند

کدو سبز برای چربی خون

در بین این خواص شگفت انگیز یادآوری می کنیم کسانی که در مناطق سردهستند یا طبعشان سرد است کدوسبزرا به اندازه مصرف کنند. چون ایجاد نفخ، سنگینی، و درد معده خواهد کرد . همراه آن ادویه های گرم مانند خردل، سیر٬ فلفل و نعناع میل کنید تا طبعش خنثی شود . افرادی که می خواهند در عین سیری دچار گرسنگی سلولی نشوند باید روزانه واحدهایی از غلات، لبنیات، پروتئین ها و سبزیجات را مصرف کنند.

خواص کدو سبز برای چربی خون تا حدی است که نمی توان از آن چشم پوشید. بتا کاروتن، ویتامین C و فیبر موجود در کدو سبز در کاهش چربی خون و کلستروا بسیار موثر بوده و خطر ابتلا به بیماری های عروقی و قلبی و همچنین آترواسکلروزیس را کاهش خواهد داد. بنابراین پیشنهاد می شود؛ مصرف کدوسبز رنده شده و شوید و ماست را در دستور غذایی خود قرار داده و چربی خون خود را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:برای پیشگیری از آب مروارید، کدو سبز بخورید

کدو را باید به صورت شسته نشده در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کرد، در این صورت تا هفت روز می‌توان آن را نگهداری کرد.

بهترین روش مصرف کدو سبز

کدو سبز را می توان عصاره ای برترین خواص گیاهی دانست. کدو یک ویژگی بزرگ دارد و آن هم قابلیت مصرف به دو شکل خام و پخته است. درواقع شما می توانید کدوسبز را بر اساس دلخواه خود بپزید، کبابی و سرخ کنید یا به شکل خام مصرف کنید و از خواص آن بهره مند شوید

بهترین روش مصرف کدو سبز به صورت خام و بخارپز شده است که اگر طعم آن را دوست ندارید می‌توانید آن را با آب هویج مخلوط کرده و میل کنید. یکی از ساده ترین و دردسترس ترین خوراکها و غذاهایی که با کدو سبز میتوان آماده کرد خوراکی شامل : پیاز ، گوجه فرنگی ، اندکی رب ، ادویه ها ، قارچ ، کدو سبز است . این خوراک کاملا گیاهی و سالم به عنوان میان وعده و شام در رژیمهای لاغری است .

 

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها