روغن مار برای مو | روغن مار برای ابرو | طرز استفاده روغن مار برای مو

خواص روغن مار و معجزه آن بر پوست و مو

A
۰

از بهترین و تضمینی ترین روش هایی که می توانید برای پرپشت شدن مو و ابرو ها استفاده کنید مصرف روغن مار است که در این مطلب از تاثیرات آن توضیح داده ایم.

برای تقویت مو و ابرو و همینطور جلوگیری از ریزش می توانید از روغن مار استفاده کنید. روغن مار به دلیل اینکه حاوی اسید های چرب امگا ۳ برای رشد مو و حتی ریش مناسب است. اینفوگیاهی درباره دلایل استفاده از روغن مار و همچنین نحوه استفاده آن را توضیح داده است.

دلایل استفاده از روغن مار برای مو

۱. تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن

اسیدهای چرب اشباع نشده و امگا ۳ موجود در روغن مار برای جلوگیری از ریزش مو و تامین مواد مغذی پیاز مو موثر است. بنابراین می‌تواند با تقویت پیاز مو و خشکی پوست سر از ریزش مو، شوره و پوسته زدن سر کمک کند.

۲. آبرسانی و رفع خشکی مو

موی خشک، مویی است که رطوبت کافی جذب نمی‌کند یا جنس مو نوعی است که رطوبت خود را زود از دست می‌دهد. معمولا در این نوع مو، رطوبت لازم برای حفظ بافت و درخشندگی وجود ندارد.

به همین خاطر موی خشک همیشه مات،در هم تنیده ، شکننده و آسیب‌ پذیر است . روغن مار نفوذ پذیری بالایی دارد و می تواند با نفوذ به ریشه مو ، موها را نرم و خوش حالت کند.

۳. حفظ سلامت و پیشگیری از شکستگی مو

 شکستگی مو اساسا به خاطر خشک شدن بیش از حد مو اتفاق می‌افتد. حتی در نوع موی خشک نیز می‌توان از این مشکل پیشگیری کرد اگر از کارهای آرایشی، رنگ کردن مو و … بیش از حد خودداری کنیم و در عوض به طور منظم برنامه‌ای برای ترمیم مو داشته باشیم. یکی از درمان‌های ساده برای اجتناب از شکنندگی مو به خاطر خشکی استفاده از روغن مار است.

۴. درخشنگی مو

موی درخشان طبیعی حاکی از داشتن موهایی سالم است. استفاده از روغن مار برای موهای‌تان می‌تواند درخشندگی طبیعی را به موها باز گرداند. توانی اسیدهای چرب در شکل دهی سپری اطراف مو آن را قادر می‌سازند که درخشندگی طبیعی خود را حفظ کند.

۵. سلامت پوست سر

درمان مو برای داشتن موهایی سالم را نه تنها روی خود موهای‌مان بلکه روی پوست سرمان نیز می‌توانیم اعمال کنیم. پوست سر سالم برای تقویت سلامت مو حائز اهمیت است.

فقط کافی است مقدار کمی روغن مار را روی پوست سر خود بمالید تا مرطوب و سالم شود. بیش از اندازه روغن مصرف نکنید چون ممکن است موهای‌تان چرب شوند.

بیشتر بخوانید:با رزماری موهات رو پرپشت کن

روغن مار

۶. جلوگیری از درهم تنیدگی

علاوه بر دلیل سلامتی، آدم‌ها از روغن مو برای جلوگیری از در هم تنیدیگی آن‌ نیز استفاده می‌کنند. روغن مار می‌تواند در امتداد طول مو یک پوشش تشکیل بدهد و باعث نرمی و انعطاف پذیری آن شود.

این پوشش همچنین از موهای شما در برابر مواد شیمیایی مضر و تابش نور آفتاب محافظت خواهد کرد. بنابراین، می‌تواند موهای شما را بدون وزوزی شدن مرطوب سازد. چه راهکار زیرکانه‌ای برای داشتن موهایی نرم و انعطاف پذیر!

۷. افزایش و رشد مو سر

علاوه بر جلوگیری از مشکل ریزش مو، استفاده از روغن مار می‌تواند به رشد موها نیز کمک زیادی بکند. این روغن رشد مو را تحریک و آن را تقویت می‌کند. به این روش، شما می‌توانید از دست مشکل ریزش مو موقتا خلاص شوید و موهایی سالم و طبیعی داشته باشید.

روغن مار برای ریش

روغن مار حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که به عنوان یک عنصر مؤثر برای رشد مو شناخته شده است. وجود این اسید چرب در روغن مار به تقویت و افزایش سلامت موها کمک می‌کند. این روغن همچنین می تواند برای افرادی که ریش کم پشت دارند و یا اینکه ریش آنها به خوبی رشد نمی کند و یا حتی دچار ریزش شده است کاربرد داشته باشد. فقط کافی است مقدار کمی از این روغن را بر روی پوست صورت و در قسمت های موردنظر خود به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید که این روغن تا صبح بر روی صورت شما باقی بماند. برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید این کار را به صورت مداوم تکرار کنید دقت داشته باشید که قبل از استفاده از روغن مار پوست خود را با آب و صابون بشویید و سپس از این روغن استفاده کنید

نحوه استفاده از روغن مار

برای اینکه از روغن مار در خصوص تقویت موهایتان استفاده کنید، باید نوک انگشتان خود را به این روغن آغشته کنید و سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کف سر و ریشه موهای خود را با آن ماساژ دهید.

سپس بعد از سه الی چهار ساعت موهای خود را بشویید و زمانی که موها خشک شدند مجددا کمی روغن مار را به ساقه موهای خود بزنید و آن را چرب کنید.

همچنین می توانید روغن را به مژه ها و ابروی خود بمالید و سه ساعت بعد، با آب گرم و صابون بشویید .

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها