ماسک نعنا و عسل | ماسک نعنا برای پوست چرب | ماسک نعناع برای پوست خشک

ماسک نعنا برای انواع پوست + نحوه تهیه

A
۰

مصرف نعناع به دلیل خاصیت روشن کنندگی و آبرسانی برای پوست لازم است. در این مطلب روش تهیه چند مدل ماسک نعناع برای همه مدل پوست را توضیح دادیم.

ماسک صورت نعناع می تواند پوست را از آلودگی ها پاکسازی کرده، تیرگی دور چشم را برطرف کند و آبرسانی پوست انجام دهد. ترکیباتی مانند نعناع و عسل می تواند برای صورت معجزه کند و پوستی درخشان را به شما تحویل دهد. در این مطلب روش تهیه و نحوه مصرف ماسک نعناع برای انواع پوست را گفتیم.

ماسک نعناع برای روشن شدن پوست

عسل برای روشن شدن پوست برنزه و محو کردن لکه‌های روی صورت بسیار کاربردی است. از این‌رو، ترکیب آن با نعناع برای سفید شدن پوستتان معجزه خواهد کرد.

  • برای تهیه این ماسک، مقداری نعناع را با عسل ارگانیک ترکیب کنید و به صورتتان بزنید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، می‌توانید صورتتان را با آب سرد بشوئید. اگر در یخچال خیار دارید، پیشنهاد رادیومدا به شما اضافه کردن آن به مخلوط گفته شده است تا در کنار روشن‌سازی، پوستتان را آب‌رسانی کنید. این ماسک صورت با نعناع خشک را می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار مورد استقاده قرار دهید.

ماسک نعناع برای رفع آکنه

علاوه بر اسید سالیسیلیک موجود در نعناع، آبلیمو هم در رفع جای آکنه بسیار موثر است و ویتامین C موجود در آن، روند بهبود پوست شما را تقویت خواهد کرد.

  • برای تهیه این ماسک، باید کمی نعناع خشک را با ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید و روی نواحی از صورت که آکنه دارند، بزنید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، پوستتان را با آب خنک بشوئید. می‌توانید این ماسک صورت با نعناع خشک را روزی یک بار مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید:نعناع و خواص آن

ماسک نعناع

ماسک نعناع برای پوست خشک

مزیت تهیه ماسک مورد نظر به این است که ماست استفاده شده، پوست شما را آب‌رسانی کرده و مولتانی میتی هم منبع غنی برای تغذیه پوست مهیا می‌کند.

  • برای تهیه ماسک مناسب پوست خشک باید ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق غذاخوری مولتانی میتی را با نعناع خشک ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست حاصل شود. سپس، این مخلوط آماده شده را به صورتتان بزنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت زمان مشخص شده، پوستتان را با آب خنک بشوئید. این ماسک صورت با نعناع خشک را می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار استفاده کنید.

ماسک نعناع برای پوست چرب

آیا از کنترل چربی پوست خود ناامید شده‌اید؟ مولتانی میتی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای کنترل چربی صورت می‌باشد. زمانی که این ماده را با نعناع خشک ترکیب می‌کنید، به ماسک خانگی‌ای می‌رسید که علاوه بر کنترل چربی، منافذ صورت را تمیز کرده و سبب تغذیه پوست می‌شود. حال اگر عسل و کشک را هم به دستورالعمل این ماسک اضافه کنید، رطوبت پوست را به تعادل می‌رسانید، بدون اینکه سطح چربی را بالا ببرید.

  • نصف قاشق غذاخوری عسل و کشک را با نعناع خشک و ۱ قاشق غذاخوری مولتانی میتی ترکیب کنید و به صورتتان بزنید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس، صورتتان را با آب خنک بشوئید. این ماسک صورت با نعناع خشک را می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار استفاده کنید.

ماسک نعناع برای پوست نرمال

اگر پوست نرمالی دارید، ترکیب مناسب شما، ترکیبی است که منافذ صورتتان را پاک‌سازی کرده تا آکنه را کنترل نماید و همچنین پوستتان را آب‌رسانی کند.

  • برای تهیه ماسکی با چنین ویژگی‌هایی، نعناع خشک را با ۱ قاشق غذاخوری گلاب و نصف قاشق عسل ترکیب کرده و به پوستتان بزنید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، صورتتان را با آب خنک بشوئید. این ماسک صورت با نعناع خشک را می‌توانید هفته‌ای یک یا دوبار استفاده کنید. خوب است بدانید ترکیب عسل و نعناع رنگ پوست شما را بهبود می‌بخشد و صورتتان را مرطوب نگه می‌دارد.

 

منبع: کمدا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها