دمنوش آویشن برای کاهش وزن | دمنوش آویشن برای لاغری

با دمنوش آویشن لاغر شو + روش استفاده

A
۰

از ویژگی های بی نظیر دمنوش آویشن علاوه بر درمان سرفه و خلط گلو، خاصیت لاغرکنندگی آن است. برای اینکه درباره نحوه مصرف چای آویشن برای کاهش وزن بیشتر بدانید ادامه مطلب را بخوانید.

از خواص آویشن که اغلب افراد با آن آشنایی دارند می توان به درمان سرماخوردگی و مشکلات قاعدگی اشاره کرد. اما از مهم ترین خاصیت های دم کرده این گیاه دارویی که ممکن است اطلاع نداشته باشید ویژگی لاغرکنندگی آن است. اگر از افرادی هستید که در رژیم غذایی هستید و قصد کاهش وزن دارید این مطلب را خوانده تا درباره خواص دمنوش آویشن برای لاغری بیشتر بدانید.

چرا دمنوش آویشن باعث کاهش وزن می شود؟

 کاهش تجمع چربی

آویشن به دلیل داشتن تیمول که یکی از ترکیبات اصلی این گیاه است، مانع چاقی حاصل از رژیم غذایی پرچرب می‌شود. این ماده باعث بهبود فرآیند تحلیل چربی‌ها به‌خصوص در ناحیه شکم می‌شود.

کمک به سیستم گوارش

آویشن با ویتامین‌های مختلف خود نظیر ویتامین B و C  باعث سلامت دستگاه گوارش می‌شود. در بعضی از مواقع عملکردهای سیستم گوارش مثل هضم سریع غذا، به لاغری شما کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید:دمنوش آویشن برای پاکسازی ریه

کنترل سطح قند خون

یکی دیگر از خواص آویشن در لاغری «کنترل سطح قند خون» است. این گیاه به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی می‌تواند سطح گلوکز خون را کنترل کند. پلی فنول‌های موجود در دمنوش آویشن، آن را به یک نوشیدنی مفید برای دیابتی‌ها تبدیل کرده است.

کاهش اشتها

مصرف این دمنوش قبل از خوردن صبحانه باعث کاهش اشتها، افزایش متابولیسم، رفع سوء هاضمه و در نتیجه کاهش وزن خواهد شد. افراد با طبع سرد و مرطوب بیشتر در معرض چاقی قرار دارند. به همین دلیل دمنوش آویشن به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود.

چای آویشن
آویشن

وجود کاتچین در آویشن

کاتچین‌های موجود در چای آویشن باعث می‌شوند قند کم‌تری توسط بدن جذب شود و نهایت کالری کم‌تری مصرف شود. این موضوع نیز به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:کاربردهای آویشن برای سلامت دهان و دندان

طرز تهیه چای آویشن

مواد لازم

  •  2 قاشق غذاخوری آویشن خشک

  •     حدود دو لیوان آب

  •     نصف فنجان لیمو یا کیوی

روش تهیه

  • آب را در یک کتری روی شعله گاز بگذارید تا جوش بیاید. سپس آویشن خشک شده یا پودر آویشن را در کتری بریزید و حرارت را کم کنید تا 5 دقیقه دم بکشد. بعد دم کشیدن اجازه بدهید چند دقیقه خنک شود؛ سپس برش لیمو یا کیوی را به آن اضافه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

  • همچنین می‌توانید آن را درون یک بطری ریخته و در یخچال بگذارید و به جای شام قبل از خواب، به عنوان سردنوش آن را مصرف کنید. توجه کنید بعد مصرف این نوشیدنی، نباید چیزی بخورید یا بنوشید.

شما می‌توانید در منزل چای آویشن مورد علاقه خود را با ترکیباتی مثل پرتقال، لیمو، کیوی، دارچین و… که مطابق سلیقه خودتان است ظرف چند دقیقه آماده کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از آویشن در این دمنوش باید حتماً آن را خشک و اگر مایل هستید پودر کنید.

نحوه مصرف چای آویشن برای لاغری

مصرف یک فنجان از این دمنوش به دلیل بالا بردن سوخت و ساز بدن در طولانی مدت، نتایج مؤثری را برای شما حاصل می‌کند. البته با توجه به اینکه استفاده از آویشن به‌عنوان دارو تنها راه لاغری نیست، ما در کنار استفاده به اندازه از آن، رژیم غذایی روزانه و ورزش را نیز به شما توصیه می‌کنیم.

منبع: لیمومی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها