خواص بهار نارنج برای لاغری | طریقه مصرف بهار نارنج برای کاهش وزن

بهار نارنج رو چجوری بخوریم تا لاغر شیم؟

A
۰

عرق بهار نارنج با تنظیم سوخت و ساز بدن می تواند باعث کاهش وزن شود. در این مطلب از نحوه مصرف آن برای لاغری بیشتر بخوانید.

از مهم ترین خواص بهار نارنج می توان به آرامبخش بودن و همچنین تسکین اعصاب اشاره کرد. علاوه بر گل این گیاه خوش عطر٬ عرق بهار نارنج نیز برای سلامت بدن خواص زیادی دارد. در این مطلب درباره خواص لاغری این گیاه و نحوه مصرف بهار نارنج برای کاهش وزن توضیح داده ایم.

فواید عرق بهار نارنج برای لاغری

یکی از خواص عرق بهار نارنج بهبود شرایط چاقی و لاغری است. در ارتباط با خواص عرق بهار نارنج برای لاغری این‌طور می‌توان گفت که یکی از روش‌های طبیعی برای کاهش وزن سریع استفاده از نوشیدنی‌های گیاهی ازجمله عرق بهار نارنج می‌باشد.

محققان آمریکایی با بررسی‌های متعدد خود بر روی گیاه بهار نارنج به این نتیجه رسیده‌اند که ماده‌ای به نام سینفرین در این گیاه وجود دارد که به عنوان محرک در بدن عمل کرده و باعث کاهش اشتها و در عین افزایش سرعت متابولیسم و حجم چربی‌های بدن خواهد شد.

خواص بهار نارنج برای چاقی به این صورت است که اگر فرد لاغر به مشکلات گوارشی مبتلا باشد، با مصرف عرق بهار نارنج می‌توانند مشکل گوارشی خود را برطرف کنند. عرق بهار نارنج یک اشتها آور قوی است. افرادی که اشتهای خوبی برای خوردن غذا ندارند، می‌توانند از این خاصیت عرق بهارنارنج بهره برده و از این عرق به‌عنوان اشتهاآور استفاده کنند.

با وجود آنکه خواص عرق بهار نارنج برای لاغری بسیار زیاد است، با این‌حال برای رسیدن به وزن ایده‌آل تنها استفاده از عرق بهارنارنج کافی نیست. یک رژیم لاغری اصولی به شما کمک می‌کند به وزن ایده‌آل برسید و درکنار آن کیفیت سلامتی و سبک زندگی خود را ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید:بهار نارنج؛ بهترین گیاه درمانی برای سردرد

عرق بهار نارنج
بهار نارنج

روش مصرف بهار نارنج برای لاغری

بهترین روش استفاده از بهار نارنج برای کاهش وزن مصرف عرق آن است اما اگر عرق بهار نارنج را در دسترس ندارید در این مطلب دیگر شیوه های استفاده از آن را خواهید خواند:

  • چند گلبرگ بهار نارنج را مستقیما در مربا یا مارمالاد خود بریزید و از عطر شگفت انگیز آن لذت ببرید.

  •     به علاوه، می‌توانید ترکیب بهشتی بهار نارنج و گلاب (مصلح بهار نارنج) را به همراه یک قاشق عسل مخلوط کرده و در فصل تابستان از این شربت استفاده کنید.

  •     خوردن دمنوش این گیاه نیز مزایای فوق العاده زیادی دارد که یکی از خواص آن کمک به کاهش وزن و لاغری شماست. برای درست کردن دمنوش بهار نارنج، یک قاشق چای خوری شکوفه‌های بهار نارنج را در یک قوری کوچک آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به مدت پانزده دقیقه بماند و کاملا دم بکشد. پس از آن، ترکیب آب جوش و بهار نارنج را از صافی رد کرده و آن را نوش جان کنید.

  •     همچنین، می‌توانید در کنار آب جوش، یک قاشق چای سیاه را به ترکیب خود اضافه کرده و یک چای خوش طعم با عطر و عصاره بهار نارنج میل کنید.

 

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها