سرعت بخشیدن به رشد مو | ترفند های افزایش سرعت رشد مو

افزایش سرعت رشد مو در خانم ها با روش های طبیعی

A
۰

در این مقاله نگاهی دقیق‌ به مواردی و اقداماتی که می‌تواند بر رشد سریع مو در خانوم ها تأثیر بگذارد خواهیم داشت.

ممکن است هر خانمی از خود بپرسد که آیا کاری وجود دارد که بتواند برای سریع تر کردن رشد مو انجام دهد. آیا هیچ محصولی به رشد مو در خانم ها کمک می کند؟ آیا تغییرات رژیم غذایی می تواند رشد مو در خانم ها را تسریع کند؟ در این مقاله به پاسخ به این سوالات کمک خواهیم کرد. ما همچنین نگاهی دقیق‌ تر به مواردی که می‌ تواند بر رشد سریع مو در خانم ها تأثیر بگذارد و اقداماتی که می‌ توانید برای بهبود رشد مو انجام دهید، خواهیم داشت.

مو چگونه رشد می کند؟

در اینجا یک واقعیت شگفت‌ انگیز وجود دارد. شما با تمام فولیکول‌ های مویی که تا به حال خواهید داشت به دنیا می‌ آیید که از جمله مقدار آن حدود 80000 تا 120000 تار مو روی پوست سرتان است و ریزش حدود 100 تار مو در روز طبیعی است. مو از ریشه ای در پایین فولیکول زیر پوست شما رشد می کند. خون موجود در پوست سر به سمت فولیکول می رود و اکسیژن و مواد مغذی را به ریشه مو می رساند که به رشد موهای شما کمک می کند. همانطور که موهای شما رشد می کند، از پوست و یک غده چربی عبور می کند. روغن حاصل از این غده است که موهای شما را براق و نرم می کند.

روش های طبیعی برای رشد سریع مو در خانم ها

از رژیم های محدود کننده خودداری کنید

ما نمی‌ توانیم هر چیزی را که روی رشد موهایمان تأثیر می‌ گذارد کنترل کنیم. اما چیزهایی وجود دارد که می توانیم از آنها اجتناب کنیم که باعث اختلال در رشد سریع مو و افزایش ریزش مو می شود. رژیم غذایی محدود می تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد. از آنجایی که رشد مو در مقایسه با سایر عملکرد های بدن اولویت نسبتاً کمی دارد، وقتی بدن شما به دلیل رژیم غذایی محدود تحت استرس قرار می گیرد رشد مو به سرعت متوقف می شود. حتی پس از از سرگیری یک رژیم غذایی سالم، ریزش مو معمولاً برای چند ماه ادامه دارد. کمبود مواد مغذی کلیدی می تواند بر ساختار مو و رشد آن تأثیر بگذارد همچنین کاهش وزن ناگهانی می تواند باعث ریزش مو موقت شود.

میزان پروتئین مصرفی خود را بررسی کنید

اگر رژیم غذایی شما به شدت محدود کننده باشد، موها رشد مطلوبی ندارند و ریزش مو اتفاق می افتد. داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مصرف پروتئین کافی برای رشد بهینه مو مهم است. به طور کلی، 50 گرم پروتئین یا بیشتر در روز برای رشد سریع مو لازم است.

محصولات حاوی کافئین را امتحان کنید

همه ما می دانیم که کافئین می تواند انرژی شما را تقویت کند و استفاده موضعی از آن رشد مو را نیز بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می‌ دهد که کافئین موجود در محصولات موضعی، مانند شامپو ها و نرم‌کننده‌ ها، می‌ تواند به اندازه درمان‌ های مبتنی بر دارو از ریزش مو جلوگیری کند. کافئین می تواند با تحریک متابولیسم و تکثیر سلول ها باعث رشد سریع مو در خانم ها شود.

روغن های گیاهی را امتحان کنید

روغن های گیاهی نه تنها بوی خوبی دارند، بلکه به رشد سریع مو نیز کمک می کنند. یک مطالعه نشان داد که پس از سه ماه، استفاده موضعی از روغن دانه کدو تنبل به طور قابل‌ توجهی رشد مجدد مو را در شرکت‌ کنندگان با الگوی طاسی زنانه افزایش داد. روغن رزماری نیز به اندازه ماینوکسیدیل به دلیل داشتن ماده فعال موجود در روگین، در بازگرداندن رشد مو موثر می باشد. باز هم، تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته مورد نیاز است. روغن‌ های گیاهی دیگر مانند روغن نعناع، ​​روغن جوجوبا و روغن اسطوخودوس نیز برای جلوگیری از ریزش مو مفید هستند.

مواد مغذی خود را تقویت کنید

ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های چرب خاص به ویژه برای سلامت کلی شما مهم هستند و همچنین نقش کلیدی در تامین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد سریع مو دارند. این مواد مغذی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بیوتین
  • ویتامین C
  • ویتامین D
  • ویتامین E
  • فلز روی
  • آهن
  • امگا 3 و امگا 6

برخی از مطالعات سطوح پایین تری از ویتامین D، فولات و روی را در افراد مبتلا به بیماری ریزش مو خود ایمنی نشان داده اند. یک مطالعه در سال 2015 نیز نشان داد که مصرف مکمل های امگا 3 و امگا 6 به مدت 6 ماه به محافظت در برابر ریزش مو در افراد مبتلا به طاسی الگوی زنانه کمک می کند.

از ماساژ پوست سر لذت ببرید

ماساژ پوست سر می تواند به تقویت آرامش و کاهش استرس کمک کند. اما طبق یک مطالعه کوچک در سال 2016، به تقویت سلامت موهای شما نیز کمک می کند. در حالی که تحقیقات نشان‌ دهنده اثربخشی بیوتین محدود است، بررسی منابع معتبر 18 مورد گزارش شده را نشان داد که بهبود بالینی را در سلامت مو و ناخن پس از مصرف مکمل بیوتین مشاهده کردند. مطالعه سال 2016 اثربخشی ماساژ روزانه 4 دقیقه ای پوست سر را بررسی کرد. پس از 24 هفته، محققان دریافتند که 9 زن شرکت‌ کننده در مطالعه در پایان مطالعه موهای پرپشت‌ تری نسبت به ابتدای مطالعه داشتند. در حالی که این مطالعه تفاوت قابل توجهی را در رشد سریع مو نشان نداد، تصور می‌ شود که ماساژ پوست سر ممکن است به گشاد شدن رگ‌ های خونی زیر پوست کمک کند.

به درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) توجه کنید.

استفاده از درمان PRP در بیمارانی که ریزش مو دارند، نوید بخش بوده است. یک مطالعه نشان داد که PRP ممکن است به عنوان یک گزینه درمانی موثر برای ریزش مو و رشد سریع مو عمل کند. PRP یک روش درمانی نوآورانه است که از تزریق غلظت پلاکت های خود بیمار برای ترمیم و تسریع رشد مو استفاده می کند. پلاکت‌ ها پروتئینی هستند که از جریان خون و DNA خود فرد به دست می‌ آیند که وقتی دوباره به بدن بازگردانده می‌ شوند مانند یک سلول بنیادی عمل می‌ کنند. تزریق PRP به پوست سر می تواند فولیکول های خفته مو را بیدار کند و در نتیجه باعث رشد بیشتر موها شود. طبق مطالعه فوق، درمان ها می توانند یک بار در ماه، به مدت 3 ماه و پس از آن هر 6 ماه برای یادآوری انجام شوند.

استفاده از وسایل حالت دهنده مو را محدود کنید

گرمای اتو های فر کننده، سشوار و اتو موها می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث شکستگی آن ها شود. کاهش دمای ابزار های حالت دهنده گرم شده نیز می تواند به کاهش آسیب مو کمک کند. استفاده از یک محصول محافظ حرارت قبل از استفاده از یک ابزار حالت دهنده گرم شده ممکن است به طور قابل توجهی شکستگی مو را کاهش دهد. محافظ حرارتی با تشکیل یک سد محافظ عمل می کند که به جلوگیری و از دست دادن رطوبت مو هنگام استفاده از ابزارهای گرم شده کمک می کند.

از زیاد رنگ کردن مو اجتناب کنید

وقتی موهای خود را رنگ می‌ کنیم و بافت آن را با مواد شیمیایی تغییر می‌ دهیم، این فرآیند ها می‌ توانند به مو فشار وارد کرده و باعث شکستن آن شوند. اما وقتی این فرآیند ها را کاهش می‌ دهیم، موها کمتر می‌ شکنند و به نظر می‌ رسد که سریع‌ تر رشد می‌ کنند. رنگ های دائمی می توانند اسید های چرب طبیعی تشکیل دهنده مو را از بین ببرند. این رنگ ها می توانند آسیب بیشتری نسبت به گزینه های غیر دائمی ایجاد کنند.

از درمان‌ های طبیعی مو استفاده کنید

در فرآیند مراقبت از موهایتان، قطعاً درباره فواید درمان‌ های طبیعی مو شنیده‌ اید. ماسک موهای خانگی به سادگی با مخلوط کردن لیمو، عسل، آووکادو، اسانس رزماری، روغن نارگیل و روغن زیتون که در هر خانه‌ ای موجود است، تهیه می‌ شوند و می‌ توانند به رشد سریع مو کمک کنند. مواد طبیعی مختلفی وجود دارد که موهای شما را مرطوب و نرم و ابریشمی می‌ کند و مو را به حداکثر رشد خود می‌ رساند، حداقل هفته‌ ای یکبار از یک ماسک موی طبیعی مناسب موهای خودتان استفاده کنید.

جلوگیری از شکستن مو

شکستگی مو، همراه با خشکی و موخوره، زمانی رخ می‌ دهد که فلس‌ هایی که رشته‌ ها را در کوتیکول‌ های داخلی موی شما نگه می‌ دارند، از هم جدا شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید موارد زیر را انجام دهید.

  • رژیم غذایی غنی از مواد مغذی تقویت کننده مو مانند آهن، روی و اسید فولیک داشته باشید.
  • شامپو را به طور عمده روی پوست سر خود بمالید.
  • استفاده از نرم کننده.
  • وقتی موهایتان را با حوله خشک می کنید، به جای مالش موهایتان، آن را به آرامی با حوله بپیچید.
  • در صورت امکان به جای استفاده از سشوار، اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند.
  • اجتناب از برس زدن بیش از حد.
  • فقط هنگام حالت دادن به موهای خود از برس با موهای طبیعی استفاده کنید.

موهای خود را مرتباً کوتاه کنید

کوتاه کردن موهایتان هر چند ماه یکبار می تواند رشد موهای سالم را تقویت کند. نوک های شکافته شده را از بین می برد و از پخش شدن بیشتر موخوره و ایجاد شکستگی مو جلوگیری می کند. کاری که اصلاح معمولی انجام نمی دهد، علیرغم باور عمومی، رشد سریع موهای شماست. موهای شما هر ماه حدود نیم سانت رشد می کند، مهم نیست که هر چند وقت یکبار آنها را کوتاه می کنید.

هنگام خواب از موهای خود محافظت کنید

برای کمک به داشتن موهای سالم در هنگام خواب، موارد زیر را امتحان کنید.

  • مطمئن شوید که خواب کافی دارید که این مقدار معمولاً ۷ تا ۹ ساعت است. نخوابیدن به اندازه کافی باعث کاهش تولید ملاتونین در بدن می شود، هورمونی که در تنظیم رشد مو نقش دارد.
  • از رو بالشی ابریشمی یا ساتن برای جلوگیری از اصطکاک، کشش و گره خوردن که می تواند باعث شکستن موها شود، استفاده کنید، به خصوص اگر موهای بلندی دارید.
  • با موهای خیس نخوابید گذاشتن سر روی موهای خیس می تواند تارهای شما را ضعیف کند و منجر به شکستگی یا کدر شدن موها شود.

استرس خود را کاهش دهید

تحقیقات نشان می دهد که استرس مزمن می تواند منجر به ریزش مو شود. ممکن است باعث شود فولیکول های شما وارد مرحله استراحت شوند که در طی آن به جای رشد تارهای جدید، موها می ریزند. در زیر چند راه طبیعی برای کاهش استرس آورده شده است.

  • ورزش
  • مدیتیشن
  • یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

سوالات متداول در مورد رشد سریع مو در خانم ها

در ادامه به برخی از سوالات رایج در مورد رشد سریع تر و قوی تر مو پاسخ داده شده است.

چگونه می توانم تراکم موهایم را افزایش دهم؟

اگرچه نمی توانید تعداد فولیکول های مو را تغییر دهید، اما به طور طبیعی ممکن است با خوردن یک رژیم غذایی متعادل که شامل مواد مغذی رشد مو مانند بیوتین، ویتامین C و پروتئین است، به افزایش تراکم مو کمک کنید. کاهش آسیب مو با اجتناب از رنگ دائمی و اجتناب از خشک کردن مو با گرما نیز ممکن است کمک کند. روش دیگر، کاشت مو مانند پیوند واحد فولیکولی (FUT) یا استخراج واحد فولیکولی (FUE) می تواند تراکم موهای شما را افزایش دهد.

موی انسان در چه فصلی سریع تر رشد می کند؟

تحقیقات بسیار کمی در مورد رشد فصلی مو وجود دارد. یک مطالعه قدیمی‌ تر در سال 1991 نشان داد که برای 14 زن سفید پوست در بریتانیا، رشد مو در ماه مارس به اوج خود رسید و در سپتامبر به پایین‌ ترین حد خود رسید. با این حال، مطالعات بزرگتر و متنوع تری برای حمایت از این امر مورد نیاز است. برخلاف باور های رایج، هیچ مدرک علمی مبنی بر رشد سریع مو در تابستان وجود ندارد.

چگونه ریزش مو را بعد از کاهش وزن متوقف کنم؟

یکی از عوارض کاهش وزن می تواند ریزش مو نیز باشد. در میان سایر عوامل، این ممکن است ناشی از کمبود مواد مغذی مانند اسید های چرب، پروتئین و روی باشد. برای کمک به جلوگیری از ریزش مو، از رژیم های شدید، رژیم های غذایی با پروتئین بسیار کم و سایر رژیم های غذایی محدود اجتناب کنید.

کدام مدل مو باعث رشد موهای سالم می شود؟

در حالی که هیچ مدل مویی وجود ندارد که به رشد موهای سالم کمک کند، مدل های طبیعی که نیاز به مراقبت زیادی ندارند ممکن است از آسیب به فولیکول های شما جلوگیری کنند. مدل موهایی که می توانند به موهای شما آسیب برسانند عبارتند از: دم اسبی، گوجه و بافت آفریقایی. از کشیدن موها با کش، گیره یا هر وسیله دیگری که به ریشه شما فشار وارد می کند، خودداری کنید. در غیر این صورت ممکن است منجر به ریزش مو شود.

نتیجه گیری

در حالی که ژنتیک در رشد سریع مو نقش دارد، چندین عامل دیگر نیز نقش دارند. و در حالی که هیچ فرمول جادویی برای رشد سریع مو وجود ندارد، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای تقویت سلامت و رشد موهای خود انجام دهید. خوردن یک رژیم غذایی سالم که شامل مواد مغذی کلیدی و همچنین پروتئین کافی باشد، کلیدی است. استفاده از محصولات و درمان های خاص ممکن است باعث رشد مو شود اگر نگران ریزش مو هستید یا در رشد موهای خود مشکل دارید، با پزشک متخصص در مورد علت این اتفاق صحبت کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها