مضرات ماکارونی | عوارض مصرف زیاد ماکارونی

هشدار جدی برای عاشقان ماکارونی | عوارض زیاده روی در خوردن ماکارونی

A
۰

اگر شما هم از طرفداران سفت و سخت ماکارونی هستید و دست کم هفته ای یکبار این غذا را مصرف می کنید این مطلب را بخوانید تا از مضراتش آگاه شوید.

ماکارونی از غداهای پر طرفدار است که مورد علاقه ی کودکان است و هم بزرگسالان. ماکارونی از نشاسته تشکیل شده که زیاده روی در مصرف آن ممکن است موجب به افزایش وزن و دیابت شود. در این مطلب از دیگر مضرات ماکارونی برای سلامت بدن بخوانید.

ضرر های ماکارونی برای بدن

افزایش وزن

یکی از پیامدهای ناگوار خوردن ماکارونی بیش از حد، افزایش وزن است. ماکارونی پر از کربوهیدرات است و می‌تواند منجر به ذخیره چربی در بدن شود.

بالا رفتن قند خون

مصرف بیش از حد ماکارونی می‌تواند به بالا رفتن سطح قند خون منجر شود و خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

ماکارونی

کاهش سطح انرژی

پیامدهای ناگوار خوردن ماکارونی بیش از حد شامل کاهش سطح انرژی نیز می‌شود. کربوهیدرات‌های ساده سریعاً متابولیزه می‌شوند و باعث افت سریع انرژی می‌شوند.

تهدیدات قلبی

ماکارونی‌هایی که با چربی‌های اشباع شده و نمک زیادی تهیه می‌شوند، می‌توانند فشار خون را افزایش دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بالا ببرند.

فشار خون بالا

مصرف بیش از حد کربوهیدرات‌ها مثل ماکارونی می‌تواند عاملی در افزایش فشار خون باشد، که خود به نوبه‌ی خود، پتانسیل ایجاد مشکلات قلبی را دارد.

نکات مصرف ماکارونی

اگر می خواهید میزان کالری ماکارونی‌تان را کنترل کنید اول از همه باید در مصرف آن زیاده‌روی نکنید و بعد هم آن را همراه با سبزیجات تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

از طرف دیگر بهتر است ماکارونی غلات کامل را در لیست خریدتان بگنجانید. ضمنا بهتر است از مصرف مواد غذایی که طبع سرد دارند مثل ماست و خیار در کنار ماکارونی خودداری کنید.

منبع: فرطب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها