بادرنجویه برای رفلاکس معده | نحوه مصرف بادرنجویه برای معده

درمان فوری رفلاکس معده با بادرنجویه

A
۰

رفلاکس معده از رایج ترین بیماری های گوارشی است که سوزش معده را به همراه دارد. با استفاده از بادرنجویه می توانید تا حدودی از درد آن کم کنید.

بادرنجویه می تواند از بهترین داروهای گیاهی برای مشکلات گوارشی مخصوصا ریفلاکس معده باشد. سوزش معده و ترش کردن از اصلی ترین علائم رفلاکس معده هستند که در طب سنتی به استفاده از بادرنجویه برای درمان این مشکلات توصیه شده است. در این مطلب از تاثیرات بادرنجویه بر رفلاکس معده توضیح دادیم.

ریفلاکس معده چیست؟

ریفلاکس معده یک بیماری گوارشی شایع است که باعث سوزش معده در ناحیه تحتانی قفسه سینه می‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد زمانی که اسید معده دوباره به داخل مری برمی‌گردد و از آنجایی که دریچه‌ی مری پوشش مناسبی ندارد، اگر با اسید یا شیره در تماس قرار گیرد نمی‌تواند اثرات مخرب آنها را خنثی کند؛ در نتیجه باعث سوزش معده شده و ریفلاکس معده رخ می‌دهد. ریفلاکس معده (GERD) یا ترش کردن معده هنگامی تشخیص داده می‌شود که اسید درون معده بیش از دو بار در دچار ریفلاکس شود.

از علائم رفلاکس معده می توان به سوزش معده، درد قفسه سینه، احساس توده در گلو و مدفوع خونی و یا سیاه اشاره کرد.

بادرنجویه
گیاه بادرنجویه

بیشتر بخوانید:روش مصرف بادرنجویه برای لاغری

بادرنجویه برای رفلاکس معده

در طب سنتی برای درمان رفلاکس معده از گیاهان دارویی استفاده می‌شود که باعث کاهش میزان ترشح اسید معده شده و علائم رفلاکس اسید را بهبود می‌بخشند. مصرف گیاهان دارویی ضد اسید معده در کنار دارویی‌های که پزشک برای شما تجویز کرده است می‌تواند به بهبود سریع‌تر شما کمک کند. بهتر است قبل از مصرف گیاهان دارویی برای درمان رفلاکس اسید معده با پزشک خود مشورت نمایید.

بادرنجوبویه یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان رفلاکس اسید معده است. ماده موثره این گیاه برای آرام کردن دردهای عصبی معده، درمان رفلاکس معده و نفخ روده و معده موثر است. بادرنجبویه را می‌توان به صورت دمنوش، عرق یا پودر گیاه خشک شده استفاده کرد.

روش تهیه دمنوش بادرنجویه

بعد از جوشاندن آب، بادرنجبویه را به همراه چوب دارچین و حلقه‌های زنجبیل داخل قوری یا کتری بریزید و حرارت را خاموش کنید. برای دم کشیدن بهتر یک پارچه تمیز بر روی کتری خود بگذارید. بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دمنوش شما آماده است

روش تهیه عرق بادرنجویه

طرز تهیه عرق بادرنجبویه به این شکل است که ابتدا آب و گیاه را باه م می‌جوشانند و طی فرآیندی بخار آب را سرد می‌کنند تا عمل تقطیر انجام شود. مایعی که با تقطیر بدست می‌آید همان عرق گیاه بادرنجبویه است. بهتراست این عرق را یک ساعت قبل از غذا یا 2 ساعت بعد از خوردن غذا استفاده کنید.

مصرف بادرنجویه برای چه کسانی ممنوع است؟

  •  افرادی که از مشکلات تیروئیدی مانند بیماری گریوز رنج می‌برند.بیماری گریوز یک اختلال خودایمنی است که بر روی هورمون تیروئید تاثیر می‌گذارد و معمولا با عارضه اگزوفتالمی (بیرون زدن چشم از حدقه) همراه است.

  • افرادی که دچار حساسیت‌های پوستی و واکنش‌های آلرژیک هستند لازم است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

  • کودکان، خانم‌های باردار و زنان شیرده نیز مجاز به استفاده از بادرنجبویه و مکمل‌های آن نیستند.

 

 

 

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها