شربت بادرنجویه برای عصبانیت | خواص شربت بادرنجویه | روش تهیه شربت بادرنجویه

با نوشیدن شربت بادرنجویه عصبانیت رو فراری بده! + طرز تهیه

A
۰

بهتون روش تهیه شربت بادرنجویه رو آموزش دادیم. یه نوشیدنی خوشمزه با خواص باورنکردنی. با اینفوگیاهی همراه باشید.

شربت بادرنجویه که از گیاه بادرنجویه به دست می آید یک نوشیدنی خوش مزه و خوش عطر است و خواص درمانی زیادی دارد. در این مطلب از فوایدی که شربت بادرنجویه برای سلامت بدن دارد برای شما گفته ایم و همچنین طرز تهیه شربت بادرنجویه را توضیح داده ایم.

روش تهیه شربت بادرنجویه

  • نخست عرق بادرنجبویه و بیدمشک را با هم مخلوط کنید. گیاه بادرنجبویه را به مخلوط عرق بادرنجبویه و بیدمشک اضافه کنید و بگذارید 2 ساعت بماند.

  • مخلوط گیاه بادرنجبویه، عرق بادرنجبویه و بیدمشک را 2 تا سه دقیقه بجوشانید سپس صبر کنید تا ترکیب به دمای متعادل (50 درجه سانتی‌گراد) برسد. مخلوط جوشیده شده را صاف و عسل را به آن اضافه کنید. شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید. شربت را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.

  • برای تهیه یک لیوان از شربت بادرنجبویه، یک تا 2 قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید سپس به آن 2 تکه یخ و چند قطره آب لیموترش تازه اضافه کنید؛ بقیه لیوان را آب بریزید؛ مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید. شربت بادرنجبویه را می‌توان روزانه سه لیوان (2 لیوان در روز و یک لیوان قبل از خواب) مصرف کرد.

فواید شربت بادرنجویه

خواص بادرنجبویه برای دیابت

بادرنجبویه (Melissa officianalis) از جمله گیاهانی است که محتوی ترکیبات موثری در کاهش قند خون، پیشگیری و درمان دیابت می‌باشد. بادرنجبویه توانایی مهار ترکیبات قند دار و کاهش قند خون، پیشگیری و درمان دیابت نقش مهمی دارد. بادرنجبویه دارای خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ، ضدآلزایمر، ضد تومور و ضد ویروس می‌باشد.

بادرنجبویه محتوی ترکیبات پلی فنولی و فنولیک و مواد موثره ویژه ای نظیر رزماریک اسید، کوماریگ اسید، فلاوونوئیدها، کافئیک اسید و هیدروکسی سینامیک اسید است که نقش مهمی در عملکرد آنتی اکسیدانی و ربایندگی رادیکال های آزاد دارد.

شربت بادرنجویه
گیاه بادرنجویه

خواص درمانی بادرنجبویه برای کاهش استرس

خواص بادرنجبویه فراوان است. پزشکان قرون وسطا برای رفع مشکلات خواب، کاهش اضطراب، التیام زخم‌ها و افزایش طول عمر بادرنجبویه را تجویز می‌کردند. از خواص بادرنجبویه در طب سنتی به‌ویژه در کشورهای اروپایی مانند اتریش استفاده می‌کنند. خواص بادرنجبویه برای سردرد و دردهای عصبی و همچنین کاهش عصبانیت بسیار مفید است.

از مهم‌ترین خواص بادرنجبویه کاهش استرس، خواب آوری، کاهش درد و التیام سوءهاضمه است. چای بادرنجبویه یا چای ملیسا ویژگی‌های آنتی اکسیدانی دارد که از آسیب به سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

 خواص بادرنجبویه برای ریه

بادرنجبویه برای درمان تورم طولانی مدت ( التهاب ) مجاری تنفسی در ریه‌ها ( برونشیت مزمن ) موثر و مفید است. استفاده از عرق بادرنجبویه تنگی نفس و سرفه‌های مزمن را بهبود می‌بخشد.

خواص بادرنجبویه برای خواب

از شناخته شده ترین خواص بادرنجبویه اثر آرام بخشی آن است. بادرنجبویه تنها یا با ترکیب با گیاه سنب‌الطیب برای درمان بی‌خوابی و اضطراب مفید است. بادرنجبویه در بهبود کیفیت خواب، کاهش علائم بی‌خوابی و اختلالات خواب به ویژه در دوران یائسگی بسیار موثر است. با مصرف دمنوش بادرنجبویه به علت داشتن خواص آرام‌بخشی می‌توانید خواب بهتری داشته باشید. برای رفع بی‌خوابی‌های شبانه قبل از خواب یک یا دو فنجان از دمنوش لاغری بادرنجبویه استفاده کنید.

 خواص بادرنجبویه برای کبد

گیاه بادرنجبویه یا ملیسا با از خارج کردن سموم از کبد به حفظ سلامتی آن کمک می‌کنند. کمک می کند. گیاه بادرنجبویه می تواند منجر به کاهش چربی‌های کبد می‌شود.

بادرنجبویه ظرفیت چربی، کلسترول و تری گلیسرید را تنظیم می کند. بیماری کبد چرب غیر الکلی ناشی از التهاب، قند خون بالا و چربی است. بادرنجبویه با فعال کردن آنزیم‌هایی که اسیدهای چرب را تجزیه می‌کنند، به درمان بیماری کبد چرب کمک می‌کند. بادرنجبویه همچنین فعالیت گلبول‌های سفید و سیتوکین‌های التهابی را در کبد کاهش می‌دهد.

 

بادرنجویه
گل بادرنجویه خشک

خواص بادرنجبویه برای معده

گیاه بادرنجبویه یا ملیسا در آرام کردن درد معده با منشاء عصبی، استفراغ های دوران بارداری، درمان نفخ معده و روده و رفلاکس معده مؤثر و مفید است. هنگامی‌که بدن تحت استرس و فشارهای عصبی قرار می‌گیرد عضلات معده و روده دچار گرفتگی و اسپاسم می‌شوند. بادرنجبویه موجب رفع این اسپاسم‌ها شده و همچنین باعث کاهش سنگینی معده می‌شود و به کبد کمک می‌کند تا صفرای بیشتری تولید کند.

خواص بادرنجبویه در قاعدگی

طبع بادرنجبویه گرم و خشک است و تاثیرات مثبت زیادی برای زنان دارد؛ از جمله این خواص بادرنجبویه رفع عوارض یائسگی و درمان دردهای پیش از قاعدگی است. گیاه بادرنجبویه از گذشته به عنوان یک گیاه قاعده‌آور، برای درمان تاخیر در قاعدگی زنان استفاده می‌شده است. این گیاه باعث می‌شود که گردش و انتقال خون به ناحیه رحم بیشتر شده و در نتیجه چرخه‌ی قاعدگی تنظیم شود.

 خواص بادرنجبویه برای میگرن

گیاه بادرنجبویه یا ملیسا از گذشته به علت داشتن خاصیت آرام بخشی کاربرد دارد و عطر لیمو مانند آن سبب کاهش دردهای ناشی از میگرن و سردردهای تنشی می‌شود. تأثیرات ضدویروس و ضددرد بادرنجبویه نه تنها برای مقابله با حملات میگرن مفید است، بلکه در بهبود عفونتهای ویروسی که معمولاً سبب سردردهای شدید می‌شود نیز مؤثر خواهد بود.

 

منبع: دیابت شاپ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها