مواد مغذی قارچ سفید | نحوه مصرف قارچ سفید

خواص شگفت انگیز و مفید قارچ سفید

A
۰

این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد قارچ سفید بدانید، از جمله فواید بالقوه آنها و نحوه لذت بردن از آنها را توضیح می دهد.

قارچ سفید کشت شده ترین نوع قارچ در جهان است. قارچ سفید علاوه بر کالری بسیار کم، چندین اثر ارتقاء دهنده سلامتی مانند بهبود سلامت قلب و خواص ضد سرطانی دارد. خواص قارچ زیاد است، از جمله پیشگیری از کلسترول بالا، سرطان سینه و پروستات و دیابت، کمک به کاهش وزن و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن. قارچ به دلیل اینکه سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، آنتی‌ بیوتیک و آنتی‌ اکسیدان است، می‌ تواند برای رشد مفید باشد و از انسان در برابر بیماری‌ ها و عفونت‌ ها محافظت کند. این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد قارچ سفید بدانید، از جمله فواید بالقوه آنها را توضیح می دهد.

قارچ سفید چیست؟

قارچ‌ های سفید متعلق به پادشاهی قارچ‌ ها هستند و حدود 90 درصد قارچ‌ های مصرف‌ شده در ایالات متحده را تشکیل می‌ دهند. قارچ سفید را می توان در مراحل مختلف بلوغ برداشت کرد. زمانی که جوان و نا بالغ هستند، اگر رنگ سفید داشته باشند به قارچ سفید و اگر رنگ قهوه ای کم رنگ داشته باشند به آن قارچ کریمینی می گویند. قارچ های سفید به عنوان قارچ های معمولی یا دکمه ای نیز شناخته می شوند.

آنها دارای ساقه کوچک، کلاهک صاف و طعم ملایمی هستند که به خوبی با بسیاری از غذاها جفت می شود. قارچ‌ سفید در خاک کمپوست شده در میان طیف وسیعی از قارچ‌ ها و باکتری‌ های دیگر رشد می‌ کنند که نقش اساسی در این فرآیند دارند، زیرا مواد خام را قبل از رشد قارچ‌ ها تجزیه می‌ کنند. می توانید آنها را تازه، منجمد، کنسرو شده، خشک شده یا حتی به صورت پودر پیدا کنید.

مشخصات تغذیه ای قارچ سفید

قارچ‌ سفید کالری کمی دارد اما حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است. قارچ ها به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش یا نور خورشید، منبع طبیعی و غیر حیوانی ویتامین D2 هستند که می توانند سطوح خونی این ویتامین را به اندازه یک مکمل افزایش دهند. تحقیقات نشان می دهد که قارچ های سفید مقداری ویتامین B12 دارند. از آنجایی که این ویتامین معمولاً از منابع حیوانی به دست می‌ آید، برای کسانی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌ کنند مفید می باشد. علاوه بر این، آنها نسبت به بسیاری از سبزیجات محتوای پروتئین بالاتری دارند، که در صورت پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی نیز مفید خواهد بود، زیرا ممکن است به شما در افزایش مصرف پروتئین کمک کند.

فواید قارچ سفید

قارچ سفید هم به دلیل ارزش غذایی و هم به دلیل طیف وسیعی از خواص دارویی به طور گسترده ای مصرف می شود.

خاصیت مبارزه با سرطان

ترکیبات آنتی اکسیدانی متعدد، از جمله پلی فنول ها، پلی ساکارید ها، ارگوتیونئین، گلوتاتیون، سلنیوم و ویتامین C، خواص بالقوه قارچ برای مبارزه با سرطان هستند . این قارچ‌ ها در درمان سرطان پستان بسیار مؤثر عمل کردند. این تحقیق ثابت کرد که انواع قارچ‌ ها در برابر سرطان سینه مقاوم هستند. قارچ شیتاکه دارای لنتینان است. یک نوع از مولکول شکر، که طبق تحقیقات انجام شده در افزایش طول عمر بیمار سرطانی نقش به سزایی دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف لنتینان همراه با شیمی درمانی حتی باعث بهبود سرطان می‌ شود. لنتینان به طور مستقیم سلول سرطانی را نمی‌ کشد، اما با تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث کاهش سرعت رشد تومور سرطانی می‌ شود.

تقویت سلامت قلب

فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در قارچ می‌ تواند به سلامت قلب کمک فراوانی کند. پتاسیم و سدیم به همراه یکدیگر نقش بسیار مهمی در تنظیم فشارخون دارند. مصرف قارچ که حاوی پتاسیم بالا و سدیم پایین است می‌ تواند فشارخون افراد را کاهش دهد. علاوه بر این مصرف ۳ گرم بتاگلوکان در روز می‌ تواند کلسترول خون را تا ۵ درصد کاهش دهد.

درمان دیابت

افراد مبتلا به دیابت نوع یک با مصرف غذاهای غنی از فیبر گلوکز پایینی در خون خود داشتند و در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز با مصرف این غذاها سطح قند، انسولین و لیپید در خون بهبود یافته است.

یک پیمانه از قارچ گریل شده می‌ تواند ۳ گرم فیبر برای بدن فراهم کند. متخصصان توصیه می‌ کنند که مردان در روز ۳۰ الی ۳۸ گرم و زنان ۲۱ الی ۲۵ گرم قارچ مصرف نمایند.

کمک به کنترل وزن

فیبر های موجود در مواد غذایی نقش بسیار مهمی در کنترل وزن دارند. فیبر یکی از موادی است که در غذاها یافت می‌ شود و برای ایجاد سیری بیشتر به بدن کمک خواهد کرد. قارچ حاوی دو نوع فیبر در دیوار های سلولی خود است : بتا گلوکان و کیتین. این دو ماده سیری را افزایش می‌ دهند و از اشتهای فرد برای خوردن مواد بیشتر می‌ کاهند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

قارچ حاوی سلنیوم است. این ماده می‌ تواند پاسخ ایمنی بدن به عفونت‌ ها را از طریق تحریک تولید سلول‌ های T بهبود ببخشد. فیبر های بتاگلوکان موجود در قارچ نیز می‌ تواند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان و پیشگیری از تشکیل تومور ها تقویت کند.

چگونه از قارچ سفید استفاده می شود؟

شما می توانید قارچ های سفید را در اشکال مختلف مانند تازه، منجمد، کنسرو شده، خشک شده و پودر پیدا کنید. قارچ های تازه ماندگاری کوتاهی بین 3 تا 4 روز دارند. بنابراین، انجماد، کنسرو کردن، و خشک کردن برخی از روش‌ هایی هستند که برای افزایش عمر مفید آنها بدون به خطر انداختن کیفیت غذایی استفاده می‌ شوند. می توانید قارچ های تازه و خشک خود را به صورت پخته یا خام میل کنید. در صورت تمایل، می‌ توانید قارچ‌ های خشک را با خیساندن آنها در آب به صورت قارچ تازه در بیاورید.

چگونه قارچ سفید را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

قارچ‌ سفید به دلیل طعم ملایم و بافت نرمی که دارد، افزودنی عالی برای انواع غذاها است. کلاهک و ساقه آن هر دو خوراکی هستند و می توانید آنها را به صورت پخته یا خام مصرف کنید. در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه اضافه کردن آنها به رژیم غذایی شما وجود دارد:

  • آنها را برش بزنید و به صورت خام به سالاد مورد علاقه خود اضافه کنید.
  • آنها را در روغن زیتون با سیر، رزماری، نمک و فلفل تفت دهید تا یک طرف قارچ پخته شده باشد.
  • آنها را به همراه سایر سبزیجات و پروتئین انتخابی خود به مواد غذایی گریل اضافه کنید.
  • آنها را با تخم مرغ های همزده بپزید یا برای یک صبحانه سالم آنها را به عنوان پرکننده به املت اضافه کنید.
  • آنها را در دمای 350 درجه فارنهایت (176 درجه سانتیگراد) با شاخه های رزماری و آویشن برای یک میان وعده عالی تفت دهید.
  • آنها را با هویج، تره فرنگی، سیر و پیاز تفت دهید و در آب بجوشانید تا یک آبگوشت قارچی مقوی و سالم درست کنید.
  • همچنین می‌ توانید پودر آن را بخرید و به غذای پخته بعدی خود اضافه کنید.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها