درمان بی اشتهایی به کمک گیاهان دارویی

A
۰

برای درمان بی اشتهایی، باید عامل آن را پیدا کرد و سپس درمان صورت گیرد. برطرف کردن بی اشتهایی با گیاهان دارویی کمک موثری به درمان آن می کند.

انواع مختلفی از بی اشتهایی و اختلالات تغذیه ای وجود دارد که به روش های مختلف بر افراد تاثیر می گذارند. برای درمان بی اشتهایی ، باید ابتدا عامل آن را پیدا کرد و سپس درمان صورت گیرد. برطرف کردن بی اشتهایی با گیاهان دارویی کمک موثری به درمان یا بهبود بیماری های مختلفی مانند گاستریت، اولسرمعده، اختلالات کبدی، افسردگی می کند. البته راههایی برای درمان بی اشتهایی نیز وجود دارد مثلا می‌ توان به جای مصرف یک وعده غذایی سنگین، از دو یا سه وعده غذایی کوچکتر استفاده نمود. در این مقاله با معرفی برخی گیاهان دارویی، راهکارهای درمان بی اشتهایی را به شما نشان می دهیم.

علائم بی اشتهایی

برخی علائم بی اشتهایی عبارتند از وزن کم بدن، خستگی، پوست رنگ پریده، شکنندگی ناخن‌ ها، ریزش مو، خشکی پوست، یبوست، افسردگی، قاعدگی نا منظم، فشارخون پائین و خروج از فعالیتهای اجتماعی. اگر این اختلال به موقع درمان نشود، عوارض متعددی از قبیل ضربان نامنظم قلب، عدم تعادل الکترولیت‌ ها در بدن، کم خونی، پوکی استخوان و مشکلات کلیوی را می تواند به همراه داشته باشد.

عواملی که باعث بی اشتهایی می شوند

  • ویروس سرماخوردگی، آنفولانزا
  • کم کاری غده تیروئید
  • بیماریهای قلبی
  • بیماریهای ریوی
  • گرفتاری های کبدی
  • باکتریها یا عفونتهای ویروسی

درمان بی اشتهایی با گیاهان دارویی

برای درمان بی اشتهایی گیاهان دارویی زیر به شما پیشنهاد می شود.

زنجبیل + فلفل سیاه + انگور + دارفلفل

زنجبیل برای درمان بی‌ اشتهایی عصبی بسیار عالی است. استرس را کاهش می‌ دهد و با آرامش اعصاب‌، اضطراب درونتان را کم می‌ کند. یک قاشق غذا خوری پودر زنجبیل، پودر فلفل سیاه، پودر دار فلفل خشک و پودر نمک معدنی و انگور بی هسته را با هم آسیاب کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و نگهداری نمایید. نصف قاشق چایخوری از این مخلوط را دو مرتبه در روز بخورید.

دم کرده بابونه + به لیمو + زنجبیل + پونه

بابونه، به لیمو، زنجبیل و پونه نیز همگی از گیاهان اشتها آور هستند. این گیاهان را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید. یک قاشق مربا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش دم کرده و میل کنید.

دمکرده رازیانه

رازیانه نیز یگی از گیاهان اشتها آور است. به این منظور 30 گرم برگ رازیانه را در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. این دم کرده، مقوی اعصاب بوده و علاوه بر هضم سریع غذا، برای درمان بی اشتهایی مفید است و اشتها را زیاد می‌ کند. مصرف آن در روز باعث افزایش اشتها می شود.

دم کرده یونجه + گیاه بابا آدم + دارچین + شیرین بیان

برای تهیه این دم‌ کرده برگ یونجه، دو قسمت باباآدم، یک قسمت دارچین و یک قسمت شیرین بیان ابتدا خرد و با یکدیگر کاملا مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ۲۰ دقیقه دم بکشد، سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار به میزان یک فنجان، نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

پیاز

پیاز را بپزید، با عسل مخلوط و در وعده های غذایی مقداری از آن را مصرف کنید. این ترکیب علاوه بر این که موجب افزایش اشتها می شود، ضد نفخ هم است.

آویشن

مقداری آویشن خشک (۱۵ تا ۲۵ گرم) را در یک لیتر آب جوش بریزید و با حرارت ملایم دم کنید. اگر این دم کرده را هر روز پنج تا شش مرتبه بعد از غذاهای روزانه مصرف کنید، به رفع بی‌ اشتهایی کمک می‌ کند.

پرتقال

میوه‌ های تازه از قبیل پرتقال به صورت اثربخش با تحریک اشتهای شما بی‌ اشتهایی را درمان می‌ نمایند. پرتقال منجر به افزایش سلامت دستگاه گوارش نیز می‌ شود. پاکسازی سیستم گوارش مهم است، در حالی که بدون آن شما احساس گرسنگی نمی‌ کنید. به این منظور مقداری پرتقال خورده یا یک لیوان آب پرتقال را چند بار در روز جهت افزایش اشتها بنوشید.

زنجبیل

دو قاشق غذا خوری زنجبیل تازه رنده شده را در مقداری روغن حیوانی تفت داده تا به رنگ قهوه‌ ای در آید. سپس به آن به مقدار نصف فنجان شیره نیشکر اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا شکر در آن حل شود. سپس بگذارید کمی سرد شود. خوردن نصف تا یک قاشق چایخوری از این مخلوط برای درمان بی اشتهایی مفید بوده و اشتها را تحریک می کند.

دانه هل

هل به‌ عنوان یک تونیک گوارشی عمل می‌ کند. برای از بین بردن اختلالات گوارشی، نفخ و اسیدیته و افزایش اشتها مفید است. برای درمان گیاهی بی اشتهایی می‌ توانید از چای هل یا مصرف دانه‌ های هل استفاده کنید.

سیر

سیر برای درمان گیاهی بی اشتهایی مناسب است زیرا سیستم گوارش شمارا تحریک می‌ کند. درون یک فنجان آب جوش سه تا چهار حبه سیر اضافه کنید. پس از چند دقیقه حبه سیرها را فشار دهید و آب آن‌ها را بگیرید و آب نیمی از لیمو را به آن اضافه کنید و این محلول را دو بار در روز تا زمانی که بهبود پیدا کنید مصرف کنید.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها