رشد سریع مو با روغن جوجوبا

A
۰

یکی از ساده ترین روشهای رشد سریع مو استفاده از روغن جوجوبا است که از موارد مصرف آن می توان به جلوگیری ازشوره سر و درمان جوش صورت اشاره کرد

روغن جوجوبا یک روغن موم مانند است که از دانه های گیاه جوجوبا استخراج می شود و برای سلامتی پوست و مو از جمله رشد سریع مو کاربرد دارد. تولید کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی در دهه 1970 شروع به افزودن این روغن به لوازم آرایشی و مواد غذایی کردند. این روغن گیاهی فوق العاده همه کاره است و کاربرد های آن بسیار زیاد است. از مهمترین موارد مصرف آن می تواند به رشد سریع مو و درمان جوش صورت اشاره کرد. امروزه به احتمال زیاد روغن جوجوبا را در انواع محصولات زیبایی و مراقبت از مو پیدا خواهید کرد. مقاله زیر به فواید روغن جوجوبا و تاثیر آن در رشد سریع مو می پردازد.

روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا صمغی روغنی است که از دانه های گیاه جوجوبا به دست می آید. گیاه جوجوبا، از درختچه های بومی جنوب شرقی آمریکاست. این گیاه در صحراهای منطقه آریزونا، کالیفرنیای جنوبی و مکزیک رشد می‌کند. اثرات این گیاه، باورنکردنی و دارای کاربردهای بسیاری است که معروف ترین آنها استفاده در محصولات پوست، مو و ناخن است.

چرا برخی از افراد از روغن جوجوبا برای مو استفاده می کنند؟

روغن جوجوبا ترکیبی روغنی دارد، بنابراین می توان از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد. همچنین می‌ توان آن را به نرم‌ کننده‌ های مو اضافه کرد تا از موی شما در برابر خشکی، شکستگی و دو شاخه شدن محافظت کند و به این ترتیب باعث رشد سریع مو شود. جوجوبا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که مو را تغذیه می کند، از جمله ویتامین C، ویتامین B، ویتامین E، مس و روی.

از آنجایی که روغن جوجوبا موها را تقویت می کند، همچنین تصور می شود که می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و ضخامت مو را افزایش دهد و باعث رشد سریع مو شود. ایده پشت این کار این است که روغن فولیکول های مو را مرطوب می کند، که از خشکی که منجر به ریزش مو می شود جلوگیری می کند.

تاثیرات در مورد روغن جوجوبا بر روی موها

خواص تقویتی روغن جوجوبا ، می تواند از ریزش موها جلوگیری و باعث ضخیم و پرپشت شدن آن ها شود. همچنین این روغن با آبرسانی فولیکول های مو، از خشکی و ریزش مو جلوگیری می کند. وقتی می خواهید موهایتان را بلند کنید، مواردی که برایتان مهم است جلوگیری از موخوره، مبارزه با شوره سر و همچنین درخشش و نرمی بیشتر موهاست.

حفظ تعادل طبیعی پوست سر

ساختار مولکولی جوجوبا تقریبا مشابه سبوم (چربی طبیعی، که رطوبت پوست را حفظ می کند) عمل می کند، به همین دلیل، بدون این که تعادل طبیعی پوست سر را به هم بزند و یا ظاهری چرب و روغنی به آن بدهد، به ساقه موها آبرسانی می کند.

کنترل شوره سر

روغن جوجوبا به دلیل داشتن خواص ضد باکتری، رشد باکتری ها را در فولیکول های مو کنترل کرده و احتمال ایجاد شوره را تا حد زیادی کاهش می دهد.

مبارزه با عفونت پوست سر

خواص آنتی اکسیدان روغن جوجوبا با باکتری های پوست سر و سایر عفونت های قارچی آن، که مانع رشد یا ایجاد آسیب در مو می شوند، مبارزه می کند. اگر پوست سرتان تمیز و سالم باشد، می توانید مطمئن شوید که موهایتان در بهترین وضعیت خود می مانند.

تغذیه موهای خشک

روغن جوجوبا نه تنها برای پوست سر، بلکه برای خود موها نیز مفید است. ویتامین های موجود در این روغن، موها را تغذیه کرده و با حفظ رطوبت، نرمی و لطافت، درخشش موهای شما را ماندگارتر می کند. برای جلوگیری از شکنندگی موها و ایجاد موخوره، می توانید از این روغن روی نوک موهایتان نیز استفاده کنید.

افزایش رشد مو

این روغن به رشد مجدد موهای افرادی که در معرض طاسی هستند نیز کمک می کند. به دلیل ویژگی های مشترک روغن جوجوبا و سبوم، جوجوبا درست مثل یک چربی طبیعی روی پوست سر عمل می کند. می توانید مطمئن باشید که موهایتان در بهترین حالت و بیشترین حد خود رشد کرده و پس از بلند شدن نیز سلامتی خود را حفظ می کنند.

نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای مو

راه های زیادی برای اضافه کردن روغن جوجوبا به روتین مراقبت از مو وجود دارد.

مستقیما آن را به روی مو بزنید

روغن را از قبل گرم کنید تا راحت تر استفاده شود. می توانید این کار را در یک قابلمه تمیز روی اجاق گاز یا در یک کاسه ایمن برای مایکروویو انجام دهید. حدود 1 قاشق غذاخوری برای موهای کوتاه و 2 قاشق غذاخوری برای موهای بلند کافی است. برای موهای بلندتر روی بالای موها روغن را بمالید و به طور یکنواخت تا نوک موها پخش کنید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و سپس شامپو بزنید، حالت دهید و بشویید. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست سر، از استفاده مستقیم روی پوست سر خودداری کنید. اگر برای پوست سر خشک یا شوره سر استفاده می کنید، مقدار بسیار کمی را روی پوست سر بمالید. (حدود 1 تا 2 قطره).

به شامپو و نرم کننده های مو اضافه کنید

قبل از استفاده، چند قطره روغن جوجوبا (حدود 3 تا 5 قطره) را در مقداری از شامپو یا نرم کننده مورد علاقه خود بریزید.

محصولاتی را خریداری کنید که حاوی روغن جوجوبا هستند

به سادگی شامپو یا نرم کننده ای بخرید که شامل روغن جوجوبا به عنوان یکی از مواد طبیعی آن باشد. این یکی از ساده ترین راه ها برای به دست آوردن و استفاده از آن است.

قبل از استفاده از روغن جوجوبا برای مو چه چیزی باید بدانیم؟

آیا استفاده از روغن جوجوبا کاملا بی خطر است؟ بررسی رسمی ایمنی علمی در سال 1992 نشان می دهد که جای نگرانی بسیار کمی برای استفاده از آن وجود دارد. آزمایشات روی حیوانات نشان داد که استفاده بیش از حد از این روغن می تواند باعث پرخونی (جریان خون بیش از حد) و در نتیجه آسیب احتمالی قلب شود. با این حال، این به دلیل دوزهای مصرف شده داخلی در این مطالعه بود، و این بر روی انسان انجام نشد. در آزمایش‌هایی که بر روی افراد انسانی و حیوانی برای حساسیت پوستی انجام شد، موارد کمی از واکنش آلرژیک مشاهده شد.

به این ترتیب، آلرژی به روغن جوجوبا نادر است و استفاده از روغن به صورت موضعی (مخصوصاً برای مو) کاملا بی خطر تلقی می شود. استفاده از روغن به صورت موضعی برای مراقبت از مو نیز در صورت بارداری یا شیردهی بی خطر در نظر گرفته می شود. به هر حال، محتاط باشید. اگرچه حساسیت ها به جوجوبا به خوبی مطالعه نشده یا شناخته شده نیستند و بررسی های اخیر در مورد ایمنی بیش از دو دهه است که تجدید نشده است. اگر از روغن جوجوبا مستقیم استفاده می‌کنید و آن را به محصولات اضافه می‌کنید، برای شروع از مقدار کم روغن استفاده کنید. مقداری را که در محصولات مراقبت از مو پیدا می کنید حفظ کنید. دوزها و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید تا مشکلی پیش نیاید.

نتیجه گیری

روغن جوجوبا می تواند یک مکمل عالی برای مراقبت از موهای شما باشد. این عمل حالت دادن به موهای شما را افزایش می دهد و به آن ها قدرت، درخشندگی و قابلیت مدیریت بهتری می بخشد. با این حال، روغن جوجوبا هنوز برای تحریک رشد مو یا جلوگیری از ریزش مو شناخته شده نیست. از سوی دیگر، روغن جوجوبا احتمالا برای درمان خشکی پوست سر و مشکلات شوره سر بسیار مفید است. همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به مرور زمان موها را تغذیه می کند. روغن جوجوبا از نظر ایمنی نیز شهرت دارد. مواردی از واکنش های آلرژیک نادر است، و اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، پس از اینکه تشخیص دادید حساسیت ندارید، می توانید از آن استفاده کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها