از بین بردن چربی های شکم و پهلو به روش گیاهی

A
۰

در سال های اخیر در کنار رژیم های غذایی، استفاده از داروهای گیاهی برای لاغری شکم و پهلو و سوزی بدن، بین مردم رواج گسترده ای یافته است.

در سال های اخیر در کنار ورزش و رژیم های غذایی، استفاده از داروهای گیاهی برای لاغری شکم و پهلو جهت افزایش چربی سوزی بدن، بین مردم رواج گسترده ای یافته است. داروهای گیاهی زیادی برای کاهش اشتها و سوزاندن چربی وجود دارد اما باید اشاره داشت که لاغری با داروهای گیاهی تنها برای برخی افراد اثربخش بوده و در عده ای ممکن است موثر واقع نگردد.

به خاطر داشته باشید که برای ماندگار کردن نتایج به دست آمده از این عمل چربی سوزی، حتما باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید تا به این ترتیب از بازگشت دوباره چربی به شکم و پهلو جلوگیری کنید.

معرفی چند داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

گیاهان و ادویه جات مختلفی وجود دارند که با مصرف آن ها می توان مسیر لاغری را تسهیل کرد، در این میان مکمل های گیاهی نیز وجود دارند که متشکل از گیاهان مختلفی می باشند و می توانند به لاغر شدن شما کمک کنند.

زنجبیل

زنجبیل یکی از محبوب ترین ادویه های آسیایی به ویژه در مناطق هند، ژاپن، چین و ایران است. زنجبیل دارای طبع گرم می باشد، از این رو استفاده از این داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو توصیه شده است. زنجبیل در کنترل اشتها نقش داشته و خاصیت ضد التهابی آن برای تمامی ارگان ‌های بدن به خصوص دستگاه گوارش بسیار مفید است. در بسیاری دمنوش های لاغری مثل چای ماسالا از داروی گیاهی زنجبیل استفاده شده است.

زیره سبز

زیره سبز که از آن به عنوان بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو یاد می شود. از نظر طب سنتی یکی از بهترین و پرخاصیت ترین ادویه هایی است که سرشار از مواد معدنی مفید برای بدن بوده و با افزایش متابولیسم بدن به لاغری شکم و پهلو می انجامد. همچنین این داروی گیاهی با بهبود سلامت و عملکرد دستگاه گوارش، به هضم غذا کمک کرده و در نتیجه لاغری و کاهش وزن را تسریع می بخشد.

زیره

فلفل قرمز

فلفل قرمز دارای طبع گرم است که با ایجاد احساس گرما در بدن موجب افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می شود. به همین علت می توان از آن به عنوان یکی از مکمل های لاغری در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب استفاده نمود. همچنین فلفل قرمز با کمک به هضم غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی به هضم راحت غذا کمک نموده و از این طریق موجب لاغری شکم و پهلو می شود. با مصرف به اندازه از فلفل قرمز می توان شاهد کاهش وزن بود.

هل

علاوه بر خواص هل که موجب لاغری و چربی سوزی می شود، می توان به تاثیر آن در کاهش میزان کلسترول خون و افزایش سوخت و ساز بدن اشاره نمود. کاهش کلسترول نه تنها برای حفظ سلامتی قلب الزامی و مهم می باشد بلکه در کنترل چربی خون و در نهایت لاغری و کاهش وزن نیز تاثیر گذار است. از همین رو نمی توان تاثیر هل را به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای لاغری شکم و پهلو انکار نمود.

دارچین

دارچین یکی از پرکاربرد ترین ادویه ها در آشپزی و تهیه انواع دسر و شیرینی جات است. خاصیت دارچین سبب شده که از آن به عنوان ادویه ضد چاقی یاد شود. طبع گرم دارچین موجب بالا رفتن متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود. در نتیجه نه تنها موجب لاغری شده، بلکه سبب سلامت قلب و عروق می‌ شود. این داروی گیاهی به عنوان ادویه در غذاها و تهیه دمنوش ها و چای مورد استفاده قرار می گیرد.

دارچین

جینسینگ

جینسینگ گیاهی معطر و خوشبو است که بسیار مقوی و نیرو زا می باشد. جینسینگ با تغییر روند شکل گیری و میزان چربی جذب شده در بدن قادر است به کاهش وزن کمک بسیار زیادی نماید.

علاوه بر آن افرادی که خواهان لاغری و کاهش وزن با این روش هستند می توانند تکه های آن را به سوپ یا دیگر غذا های خود اضافه کنند. این ماده قادر است بر روی سوخت و ساز کربوهیدرات در بدن تاثیر بگذارد و موجب کاهش اشتهای فرد شود.

فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از ادویه های پرکاربرد در تمامی آشپزخانه ها است. فلفل سیاه دارای ترکیباتی است که با تاثیر بر روی شکل گیری سلول های چربی موجب لاغری و کاهش وزن می شود.

زردچوبه

این داروی گیاهی یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. زردچوبه دارای ماده‌ فعالی به نام کورکومین است که از تشکیل بافت چربی در اطراف رگ‌ های خونی جلوگیری می ‌کند و موجب سلامت قلب و عروق می گردد. زردچوبه با کاهش التهابات، افزایش سلامت قلب، کاهش قند خون و درمان اختلالات متابولیکی با چاقی مبارزه نموده و به عنوان یک داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو توصیه شده است.

زردچوبه

پونه کوهی

پونه کوهی جزء خانواده نعناع، ریحان، آویشن، رزماری و مریم گلی به حساب می آید. این گیاه دارای قدرت باور نکردنی در کاهش وزن می باشد. یکی از خواص ارزشمند آن کنترل پروتئین ها و ژن های است که وظیفه ذخیره چربی در بدن را دارند. به همین علت مستقیما بر روی فرآیند چربی سوزی و کاهش وزن تاثیر فوق العاده ای می گذارد.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی با کمک به هضم غذا و بالا نگه داشتن سوخت و ساز و متابولیسم بدن موجب لاغری شکم و پهلو می شود. با استفاده روزانه از دمنوش نعناع فلفلی و مقداری آبلیمو می توان کاهش وزن خود را تسریع کرد. همچنین عرق نعناع فلفلی برای کاهش وزن بسیار مفید است.

نعناع

چای قاصدک سم زدای مفید

نوشیدن چای قاصدک مزایای بسیاری برای بدن دارد. نوشیدن این چای ادرارآور است و موجب سم زدایی در بدن می شود، بنابراین با خروج آب اضافی همراه با مواد زائد موجود در بدن موجب کاهش وزن می شود. گیاه قاصدک در تمیز کردن کبد معروف است.

خردل مناسب برای آب کردن چربی ها

شاید عجیب باشد که از خانواده های کلم علاوه بر کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم بروکلی به گیاه خردل نیز می توان اشاره کرد. بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که دانه های خردل قادر است تا ۲۵ درصد نرخ متابولیک بدن را افزایش دهد، که این به معنای سوزاندن بیشتر کالری در بدن می باشد. اگر روزانه ۳.۵ قاشق چای خوری دانه خردل مصرف کنید می توانید در یک ساعت ۴۵ کالری اضافی را بسوزانید.

چای ترش موثر در کاهش چربی های شکمی

می کند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که به بازسازی بافت های بدن و دفع چربی و هم چنین تقویت عضله ها نوشیدن چای ترش از جمله بهترین و موثر ترین گیاهان در لاغری و داشتن شکمی تخت می باشد. می توانید ۱۰ گرم گل چای ترش را با ۱ لیوان آب جوشیده شده به مدت ۱۵ دقیقه حرارت دهید و تا دو بار در روز بنوشید.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها