داروهای گیاهی مفید برای درمان کیست تخمدان

A
۰

شما می توانید با آگاهی از نوع کیست خود و مرحله بیماری کیست تخمدان از داروهای گیاهی موثر در درمان کیست تخمدان استفاده نمایید.

بیشتر زنان، حداقل یکبار در طول زندگی خود، کیست تخمدان را تجربه می‌ کنند. کیسه‌ هایی پر از مایع که در سطح تخمدان‌ ها ایجاد می‌ شوند و می‌ توانند یکی از دلایل ناباروری در زنان باشند. به خاطر داشته باشید که استفاده از داروهای گیاهی به نسبت روش های شیمیایی در طب سنتی بسیار توصیه می شود. چرا که اینگونه داروها علاوه بر ارگانیک بودن عوارضی را به همراه نخواهند داشت. شما می توانید با آگاهی از نوع کیست خود و مرحله بیماری کیست تخمدان از داروهای گیاهی موثر در درمان کیست تخمدان استفاده نمایید. در این جا چند نمونه از داروهای گیاهی برای کیست تخمدان را مرور کرده و طرز تهیه و نحوه تاثیر آن‌ ها را بررسی می کنیم.

کیست تخمدان چیست؟

کیست تخمدان همانطور که از نامش پیداست، کیسه ای است که در آن مقداری مایع جمع شده است و در تخمدان یا سطح آن تشکیل می شود. بسیاری از زنان در زندگی خود کیست تخمدان داشته و خطرساز نبوده است. در صورتی که کیست کوچک باشد، بعد از ماه ها خود بخود از بین رفته و فرد درمان می شود. در برخی موارد با استفاده از داروها و گیاهان دارویی کیست از بین می رود. در شرایطی وخیم تر که کیست پاره شده و مایع آن خارج می شود عوارضی را به همراه دارد. مانند درد لگن، احساس پر بودن و سنگینی شکم و تورم در این ناحیه، سندروم تخمدان پلی کیستیک و… .

علائم کیست تخمدان

  • درد لگن به خصوص در دوره قاعدگی
  • احساس پر بودن و سنگینی شکم
  • نفخ و ورم کردن شکم
  • رابطه و نزدیکی همراه با درد
  • حالت تهوع و استفراغ
  • حساس شدن نوک پستان و گاهی درد پستان ها
  • درد در قسمت تحتانی کمر یا ران ها
  • نا منظم بودن دوره های قاعدگی

بهترین داروهای گیاهی برای درمان کیست تخمدان

داروهای گیاهی ای که در زیر عنوان می کنیم تاثیر زیادی را در درمان کیست دارند و علائم این بیماری را کاهش می دهد.

چای بابونه تسکین دهنده

مصرف چای یا دمنوش بابونه از قدیم برای درمان کیست تخمدان استفاده می شده است و در این امر مثبت عمل کرده است. بابونه درد را تسکین داده و گرفتگی ران ها و شکم را رفع می کند. همچنین استرس را از شما دور می کند و آرامش خواب شبانه را به دنبال دارد. کافی است که دو قاشق چای خوری بابونه خشک را در یک فنجان آب گرم بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه خوب دم بکشد. یک قاشق چای خوری عسل به این چای اضافه کنید و روزانه دو تا سه فنجان از چای بابونه بنوشید.

دانه شنبلیله قاتل کیست تخمدان

دانه های گیاه شنبلیله به عنوان یکی از مهم ترین منابع غذایی و دارویی طبیعی در دنیا شناخته می شوند و نتایج نشان داده است که یکی از بهترین داروهای طبیعی موجود در جهان برای کاهش حجم کیست و کاهش تعداد و در خیلی از مواقع از بین رفتن کامل کیست ها و درمان گیاهی کیست می گردد. بهترین نحوه مصرف این گیاه پختن دانه های شبلیله به مدت 3-4 ساعت و خوردن 3 قاشق غذا خوری پیش از هر وعده غذا می باشد.

چای زنجبیل

اگر برای درمان تنبلی تخمدان یا مشکل پلی کیستیک، به دنبال دارویی هستید که اثراتی شبیه کلومیفن سیترات داشته باشد، عصاره زنجبیل را فراموش نکنید.این عصاره طبیعی و کم‌ عارضه گیاهی، یکی از بهترین روش های درمانی کیست تخمدان است. زنجبیل، هورمون‌ های‌ LH ،FSH ، HSJV، استروژن و پروژسترون را متعادل ساخته و به درمان کیست تخمدان کمک می‌ کند.

دمنوش زنجبیل، ضد اسپاسم و قاعده‌ آور است. کمپرس زنجبیل هم درمانی موثر برای رفع کیست‌ های تخمدان است. این ماده جریان خون را تحریک می‌ کند و سم زداست و می‌ تواند برخی ضایعات کیست‌ ها را شل کرده و از بین ببرد.

نعناع خشک

استفاده از دمنوش نعناع خشک برای درمان تخمدان پلی کیستیک بسیار موثر است. شما می توانید این محصول را هم به صورت دمنوش هم در ترکیب غذایی روزانه خود استفاده نمایید.

تخم کتان

تخم کتان یکی از دانه های گیاهی است که علائم کیست را کاهش داده و درد را تسکین می دهد. تخم کتان سطح آندروژن بدن را کاهش می دهد که در بانوان سطح بالای آندروژن با سندروم تخمدان ارتباطی قوی دارد. از بذر کتان می توانید روی سالاد و غذا ها استفاده کنید و یا در اسموتی ها ریخته و نوش جان کنید.

چای سبز

چای سبز یک دمنوش فوق العاده موثر در افزایش تخمک‌ گذاری و تقویت تخمدان ها محسوب می شود. مصرف به اندازه و درست چای سبز در سلامت دستگاه تناسلی و تخمدان ها در زنان موثر است. چای سبز از ابتلا به کیست تخمدان محافظت می کند و با کاهش استرس که منجر به عدم تعادل هورمونی می شود. عوارض ناشی از عدم تعادل هورمونی را کاهش می دهد. برای خانم های مبتلا به تخمدان پلی کیستیک مفید است. همچنین نوشیدن چای سبز تخمک گذاری را تنظیم می کند و سلامت تخمدان ها را حفظ میکند.

رازیانه

رازیانه یکی از معروفترین و شناخته شده ترین منابع طبیعی گیاهی و سنتی برای درمان اختلالات جنسی بانوان و به خصوص مشکلات مرتبط با کیست تخمدان و درمان گیاهی کیست مصرف دانه های رازیانه بصورت دم کرده تا یک ماه است. می توانید از پودر رازیانه و یا دمنوش رازیانه و یا عرق رازیانه برای رفع کیست تخمدان استفاده کنید.

برای درمان کیست تخمدان با رازیانه ابتدا آن را به همراه گیاهانی مانند آویشن، مرزنجوش، اسطوخودوس ‎جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدان ‎ها می‎ شود.

شیاف ماریانا

شیاف یا پودر ماریانا دارویی گیاهی است که به درمان کیست کمک کرده و واژن را ضد عفونی می کند. اما حقیقت این است که شیاف ماریانا برای عفونت های واژن، رفع قارچ و رفع بوی بد و همچنین اثر بسیار قوی در خصوص تنگ کنندگی واژن کاربرد دارد. تاثیر شیاف ماریانا برای درمان کیست تخمدان اثربخشی ملایم و مناسبی است.

جینسینگ پادشاه دارو های گیاهی

جینسینگ به عنوان شناخته شده ترین گیاه و داروی گیاهی در تقویت بدن و حفظ قوای جوانی یکی از اثرات عجیب خود را بر درمان مشکلات مرتبط با بانوان خصوصا کیست تخمدان می گذارد و باعث بهبود موفولوژی تخمدان و تنظیم فاکتور رشد عصبی آن می گردد. گذشته از فواید عمومی جنسینگ برای بدن انسان، مهمترین آن برای خانم ها، جلوگیری از ابتلا به «سندرم تخمدان پلی کیستیک» است.

شبدر قرمز

یک روش دیگر برای درمان کیست تخمدان در طب سنتی، استفاده از شبدر قرمز است. این گیاه حاوی موادی به نام ایزوفلاون‌ است که نوعی استروژن گیاهی است. شبدر قرمز خواص ضد التهابی دارد، به علاوه با تحریک دیواره‌ های تخمدان زمینه را برای تخلیه کیست‌ های تخمدان مساعد می‌ کند.

آلوئه ورا

از ساده‌ ترین و امن‌ ترین روش‌ هایی که می‌ تواند به تعادل هورمونی بدن کمک کند و تاثیر مثبتی در بهبود بیماری‌ هایی مانند کیست تخمدان داشته باشد، استفاده از آلوئه ورا است. به علاوه استفاده از ژل آلوئه ورا به صورت موضعی هم می‌ تواند در درمان عفونت‌ های واژینال بسیار موثر باشد.

گیاه پنج انگشت

پنج انگشت یا ویتاگنوس یکی از درختچه های دارویی است که سرشار از هورمونهای جنسی زنانه بوده به نحوی که فرآورده های مختلفی در صنایع داروسازی دنیا از آن بدست می آید و مصرف عصاره حاصل از از آن باعث بهبود وضعیت هورمون های تستوسترون و پروژسترون در افراد مبتلا به تخمدان پلی کیستیک می گردد و یکی از بهترین داروها جهت درمان گیاهی کیست می باشد.

داروی گیاهی تریبولوس ( خارخاسک )

مکمل تریبولوس، یکی از مکمل‌ های گیاهی پرطرفدار در میان ورزشکاران است که باعث افزایش سطح انرژی و توده عضلانی می‌ شود. به علاوه میزان هورمون تستوسترون در بدن را بالا می‌ برد. بنابراین برای آقایان و بخصوص ورزشکاران بسیار مفید است. تریبولوس باعث ترشح طبیعی هورمون‌ ها در زنان و مردان می‌ شود. به همین دلیل در درمان کیست تخمدان زنان، بسیار موثر است.

به علاوه جریان خون رسانی به اندام‌ های جنسی را بهتر کرده و باعث افزایش میل جنسی در آقایان و خانم‌ ها خواهد شد. همچنین این گیاه دارویی، به کاهش درد و التهاب در بدن نیز کمک می‌ کند.

سیاه دانه

سیاهدانه را از گذشته تا به امروز برای از بین بردن کیست تخمدان استفاده می کردند. سیاهدانه باید همراه با عسل استفاده شود. می توان ترکیبی از عسل و سیاه دانه درست کرد. ترکیب 100 گرم سیاهدانه، با عسل معادل 200 گرم، ترکیبی مناسب برای استفاده از سیاهدانه است. خانم های مبتلا به کیست تخمدان باید یک قاشق مربا خوری از این ترکیب را پیش از هر غذا بخورند.

افرادی که کیست دارند این رژیم را جدی بگیرند

افرادی که دارای کیست تخمدان هستند باید رژیم غذایی خود را رعایت کنند و خود را از خوردن خیلی از غذاها و خوراکی ها باز دارند. تا درمان کیست تخمدان نتیجه بخش باشد. همچنین یادتان باشد، افرادی که کیست دارند حتما باید خود را لاغر نگه دارند. چون افزایش وزن تعداد کیست ها را بیشتر کرده و این امر مشکل ساز است.

  • پروتئین های بدون چربی بخورید ( فیله ی مرغ - ماهی - توفو)
  • خوراکی هایی منیزیم دارند را مصرف کنید ( موز - بادام زمین - بادام - سبزیجات )
  • غذاهای پر فیبر بخورید ( عدس - نخود - کلم بروکلی )
  • خوردن گردو را فراموش نکنید.
  • غذاهای دریایی را در رژیم خود قرار بدهید.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها