لیست صبحانه های خام گیاه خواری

معرفی صبحانه های مخصوص خام گیاهخواران | صبحانه خام گیاهخواری

A
۰

خام گیاهخواران برای تامین غذای خود با چالش های زیادی مواجهند. به همین دلیل در این مقاله ایده هایی برای صبحانه خام گیاه خواران آورده شده است.

خام گیاهخواری برای بسیاری از مردم به یک روش زندگی یا یک رژیم غذایی کوتاه مدت برای پاکسازی بدن تبدیل شده است اما به دلیل نوع طبخ مواد غذایی، خام گیاهخواران در آماده سازی وعده های غذایی به خصوص صبحانه های مخصوص گیاهخواران با چالش مواجه بوده اند. در واقع در رژیم غذایی خام گیاهخواری اعتقاد بر این است که باید به حفظ ارزش غذایی مواد غذایی و آنزیم های مهم برای سلامت بدن توجه شود. طرفداران این روش تغذیه همچنین ادعا می کنند که در رژیم غذایی خام گیاهخواری مزایای دیگری مانند کاهش وزن، افزایش انرژی، بهبود هضم، پوست شفاف تر و بهبود سلامت کلی بدن وجود دارد. در اینجا چند روش دیگر برای داشتن انواع صبحانه های مخصوص خام گیاهخواران وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

چند صبحانه خوشمزه برای خام گیاهخواران

صبحانه مهمترین وعده ی غذایی در طول روز است. کارشناسان تغذیه می گویند صبحانه باید در عرض 2 ساعت پس از بیدار شدن از خواب استفاده شود تا متابولیسم بدن را فعال کند. علاوه بر این وعده ی صبحانه نقش مهمی تامین انرژی بدن و مغز انسان در طول روز دارد. میوه ها، آب میوه های تازه و طبیعی، اسموتی ها و شیر های گیاهی از بهترین نمونه های صبحانه برای گیاهخواران و خام گیاهخواران محسوب می شوند.

موسلی ترد

غلات فله و خارج از بسته بندی کارخانه ای هرگز انتخاب سالمی نبوده است، اما یک جایگزین غلات خانگی که با آجیل یا غلات خیس شده درست شده باشد، نه تنها برای شما خوب است، بلکه یک روش خام گیاهخواری عالی برای شروع روز است. دستور پخت موسلی خام شیرین و ترد را امتحان کنید که با انواع آجیل و دانه ها و خرما درست شده و روی آن میوه تازه و شیر بادام یا فندق یا خامه بادام هندی خام روی آن قرار دهید. می توانید کمی روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید، که این غلات خوشمزه را بی نهایت لذیذ تر می کند.

اوتمیل خام

جو دو سر کامل را می‌ توان یک شب خیس کرد تا برای صبحانه خام گیاهخواری نرم شود. نیازی به آشپزی نیست انواع آجیل، میوه‌ ها، خرما و دارچین را به آن اضافه کنید تا یک کاسه اوتمیل خام درست کنید که می‌ توان آن را به آرامی روی صفحه حرارتی یک قهوه جوش برقی یا حتی در کتری برقی گرم کرد. اوتمیل دارچین و سیب خام را با ترکیب جو دوسر و خرما با دارچین و سیب به همراه کمی جوز هندی امتحان کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید.

گرانولا و ماست

با استفاده از انواع توت و گندم سیاه یک گرانولای خام گیاهخواری درست کنید. اگر چه دقیقاً این ماده غذایی غلات نیست، اما می‌ توانید یک آجیل خام نیز برای طعم بهتر به آن اضافه کنید. هر کدام از اینها را با ماست میوه ای یا آجیلی خام مخلوط کرده و از یک صبحانه مخصوص خام گیاهخواری لذت بخش بهره مند شوید.

صبحانه های خام گیاه خواران

اسموتی سبز

اسموتی سبز به قدری انرژی زا، احیا کننده و مغذی است که دیگر به فکر خوردن قهوه در وعده صبحانه نمی افتید. یک اسموتی سبز با آب پرتقال یا یک اسموتی سبز با آناناس یا یک اسموتی سبز با موز خام یا حتی با مقداری شکلات را امتحان کنید.

نوشیدنی های صبحگاهی در صبحانه های خام گیاهخواری

وقتی صحبت از نوشیدنی های خام گیاهخواری می شود قطعا انتخاب قهوه از بین می رود، اما می توانید برای صبحانه یک فنجان چای هندی ادویه‌ دار که با ادویه‌ های کامل و شیر بادام هندی یا بادام درست شده است را امتحان کنید.

شیر بادام با پودینگ چیا وانیلی

پودینگ چیا مدتی است که هم به عنوان یک دسر شیرین و هم به عنوان صبحانه رایج شده است. دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند، اما کالری زیادی ندارند. وقتی آنها را با یک شیر بادام خانگی و مقداری میوه ترکیب کنید، یک صبحانه گیاهخواری عالی خواهید داشت که می توانید به راحتی از شب قبل، فقط در چند دقیقه درست کنید. طعم شکلاتی چیا نیز موجود است، اما بهترین حالت چیا وانیلی، به علاوه میوه و شاید مقداری کمی کاکائو یا تکه‌ های نارگیل ساده است.

شیر نارگیل خانگی

شیر نارگیل بسیار مغذی است و آسان و سریع تهیه می شود و به عنوان یکی از انواع صبحانه های مخصوص خام گیاهخواران در نظر گرفته می شود که آن را می توان به تنهایی به عنوان صبحانه استفاده کرد یا از آن برای تهیه انواع اسموتی، غلات صبحانه، پودینگ و کوکی خام گیاهخواری استفاده کرد. توصیه می کنیم که شیر نارگیل را در کنار نان موز و کوکی خام گیاهخواری استفاده کنید.

اسموتی هنداونه و توت فرنگی

این اسموتی در روز های گرم تابستان بای صبحانه مخصوص خام گیاهخواران بسیار مناسب است که به بهبود هضم غذا کمک کرده و باعث کنترل قند خون می شود.

کوکتل هندوانه و نعناع

این کوکتل گیاهی، آبرسان خوبی برای بدن است، به قلیایی شدن آن کمک می کند و به دلیل مقادیر بالای کلسیم و مواد معدنی دیگر به سلامت استخوان ها کمک می کند.

ماست میوه ای با آناناس و انار

ماست نارگیل میوه ای یکی از بهترین صبحانه های گیاهی مقوی برای افرادی است که رژیم خام گیاهخواری دارند که سریع آماده می شود و بسیار خوشمزه و مقوی می باشد.

نان و شیرینی در صبحانه های خام گیاهخواری

کیک هویج

می توانید کیک هویج را در حجم زیاد درست کرده و برای چندین روز آن را داخل ظروف شیشه ای نگهداری کنید ترکیب این کیک با شیر بادام سرد و یخی یا شیر بادام وانیلی طعمی بسیار جالب خواهد داشت.

نان شیرین با شوید و پنیر خامه ای بادام هندی

این شیرینی ها بیشترین نقش را در دستور العمل های صبحانه خام گیاهخواران دارند. اما به دلیل اینکه برای درست کردن آنها زمان زیادی مورد نیاز است بهتر است که برای صبحانه های آخر هفته از آن ها استفاده کنید. پنیر خامه ای بادام هندی را نیز می توانید خودتان در خانه تهیه کنید و وقتی شیرینی ها و پنیر بادام هندی را با مقداری سبزی، گوجه فرنگی و آووکادو میل کنید. واقعا طعم لذیذی خواهد داشت.

کوکی ساده دارچینی

این کوکی های ساده سرشار از مواد مغذی و پروتئین هستند و شما می توانید از آنها به عنوان وعده صبحانه خام گیاهخواری یا یک وعده مناسب بعد از تمرینات بدنسازی استفاده کنید. بهتر است که این کوکی های ساده دارچینی را با یک لیوان شیر نارگیل خانگی استفاده کنید و طرز تهیه آن نیز به این صورت است که همه مواد به جز روغن نارگیل و آب را درون یک غذا ساز بریزید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. حالا روغن را اضافه کنید و بگذارید هم بخورد. در حالیکه در حال مخلوط شدن است، آب را کم کم اضافه کنید. خمیر به دست آمده را به شکل های دلخواه در آورده و در ظرف بچینید و بگذارید به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال بماند تا سفت شود.

نان موز

یکی دیگر از صبحانه های خوشمزه و مقوی گیاهی، نان موز خام گیاهخواری است که به راحتی تهیه می شود و می توان آن را با شیر گیاهی یا یک لیوان آبمیوه طبیعی استفاده کرد. در این نان از خرما، کره بادام خام، موز، گردو، پودر نارگیل، پودروانیل و پودر دارچین استفاده می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها