فواید رابطه زناشویی | فواید رابطه جنسی

11 فوایده رابطه زناشویی برای خانم ها و آقایون

A
۱

از فواید رابطه زناشویی می تواند به کاهش امکان ابتلا به سرطان سینه در خانم ها و سرطان پروستات در مردان اشاره کرد. دیگر خواص روابط زناشویی را در ادامه می خوانید.

رابطه زناشویی خاصیت زیادی برای سلامت بدن دارد. داشتن رابطه جنسی میان زن و شوهر باعث تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها می شود. همچنین در زنان احتمال یائسگی زودرس کمتر شده و به طور کلی دفع سنگ کلیه راحت تر خواهد بود. اینفوگیاهی از خواص روابط زناشویی در ادامه می گوید.

خواص رابطه زناشویی برای سلامت بدن

1. سیستم ایمنی قوی تر

تحقیقات انجام شده با زوجین نشان داد که آنهایی که به طور مکرر رابطه جنسی داشتند (که رابطه جنسی یک تا دو بار در هفته تعریف می شود) سطوح بالاتر IgA بزاقی - آنتی بادی که به سیستم ایمنی شما کمک می کند تا با عفونت مبارزه کند - نسبت به زوجینی که رابطه جنسی نداشتند یا نداشتند. کمتر از یک بار در هفته رابطه جنسی داشتند. جالب اینجاست که این گروه همچنین سطوح آنتی بادی بزاقی بالاتری نسبت به افرادی که رابطه جنسی بسیار مکرر داشتند (سه بار یا بیشتر در هفته) داشتند، که نشان می‌دهد ممکن است در چند وقت یک‌بار مشغول شدن، نقطه‌ای شیرین وجود داشته باشد.

2. بهبود سلامت قلب

رابطه جنسی و سلامت قلب با هم مرتبط هستند. مردانی که دو تا سه بار در هفته رابطه جنسی با همسرشان داشتند، در مقایسه با مردانی که یک بار در ماه رابطه جنسی داشتند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بودند. و مطالعات انجام شده با زنان نشان داده است که برانگیختگی جنسی می تواند سطوح هورمون استرس کورتیزول را کاهش دهد، که به نوبه خود می تواند مزایایی برای سلامت قلب مانند کاهش فشار خون داشته باشد.

3. کاهش درد

در یک مطالعه، 60 درصد از افرادی که در طول یک دوره میگرن رابطه جنسی داشتند، بهبود در سردرد خود را گزارش کردند - و از این میان، اکثر آنها تسکین متوسط تا کامل داشتند. محققان مدت‌هاست که می‌دانند رابطه زناشویی موادی مانند اندورفین (افیون طبیعی بدن) و اکسی توسین، هورمونی با اثرات تسکین‌دهنده را آزاد می‌کند. هنگامی که این اندورفین ها بعد از ارگاسم به بدن شما سرازیر می شوند، ممکن است به کاهش درد میگرن و حتی انواع دیگر سردردها کمک کنند.

بیشتر بخوانید:برای اینکه رابطه زناشویی طولانی بشه؛ چی بخوریم؟

4. خلق و خوی شادتر

تحقیقات انجام شده در چین نشان می دهد که یکی از فواید رابطه زناشویی برای سلامت روان این است که افرادی که رابطه جنسی بیشتر و با کیفیت بهتری با شریک زندگی خود دارند، خوشحال تر هستند. (به گفته متخصصان، در کنار این، درگیر شدن در رابطه جنسی خارج از ازدواج تأثیر منفی بر شادی دارد.) دانشمندان می دانند که اکسی توسین، هورمون احساس خوب که باعث ایجاد پیوند می شود، در طول رابطه جنسی ترشح می شود که به توضیح بخشی از افزایش خلق و خوی که رابطه جنسی ایجاد می کند کمک می کند. اما می تواند بیشتر باشد. دکتر گونزالس می گوید: «اگر کاری را انجام می دهید که باعث لذت بیشتر شما می شود، ممکن است کمتر احساس افسردگی کنید.

5. خواب بهتر شبانه

فعالیت جنسی - یا به طور دقیق تر، ارگاسم - می تواند بدن را با انواع هورمون ها و مواد شیمیایی، از جمله گرم اکسی توسین، که می تواند آرامش را تشویق کند و خواب را تقویت کند. و در حالی که هر دو جنس ممکن است بعد از رابطه جنسی احساس خواب آلودگی کنند.

یک نکته احتیاطی: دکتر گونزالس می گوید: "رابطه جنسی نیاز به مقدار مشخصی انرژی دارد." اگر در اواخر شب رابطه جنسی دارید، زمانی که احتمالاً خسته هستید، ممکن است آنقدرها لذت بخش نباشد و انجام آن سخت تر باشد.

6. کف لگن قوی تر

مزایای سلامتی خاصی از رابطه زناشویی برای زنان وجود دارد که برای مردان صدق نمی کند، مانند قوی تر بودن کف لگن. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Investigative and Clinical Urology نشان داد که هم زنان فعال از نظر جنسی و هم زنانی که به ارگاسم می‌رسند، نسبت به زنانی که از نظر جنسی فعال نیستند، قدرت عضلات کف لگن بیشتری دارند. یک کف لگن قوی مهم است - می تواند به کنترل بهتر مثانه منجر شود. به این معنی که هر بار که سرفه، عطسه، خندیدن یا ورزش می کنید، نگران از دست دادن مقداری ادرار نخواهید بود.

7. کاهش احتمالی خطر سرطان سینه

تحقیقات حمایت کننده از این مفهوم بسیار محدود است. این مطالعه قدیمی (1989) و کوچک است (51 زن مبتلا به سرطان سینه با 95 گروه کنترل همسان شدند)، اما محققان خاطرنشان کردند که در میان زنانی که هرگز زایمان نکرده بودند، آنهایی که مقاربت جنسی «نادر» داشتند (نادر کمتر از یک بار در ماه) مشخص شد که خطر ابتلا به سرطان سینه افزایش می یابد.

ارتباط بین خطر کمتر سرطان سینه و سابقه بارداری ثابت تر است. دانشمندان می‌دانند که بارداری قاعدگی را متوقف می‌کند و افزایش و کاهش هورمون‌های طبیعی را که می‌توانند بر شکل‌گیری سرطان سینه تأثیر بگذارند، کاهش می‌دهد. پس چه ارتباطی بین رابطه جنسی و خطر ابتلا به سرطان سینه وجود دارد؟ دکتر مینکین می گوید: «ممکن است رابطه جنسی بیشتر منجر به بارداری بیشتر شود.

8. تاخیر در یائسگی

تحقیقاتی که بر روی 3000 زن بین سنین 42 تا 52 سال انجام شد، نشان داد کسانی که هر هفته رابطه زناشویی داشتند، در مقایسه با افرادی که کمتر از ماهانه رابطه جنسی داشتند، 28 درصد کمتر در معرض یائسگی قرار داشتند. محققان حدس می‌زنند که نشانه‌های فیزیکی جنسی ممکن است به بدن سیگنال دهد که بارداری امکان‌پذیر است، بنابراین یائسگی مدتی طولانی‌تر به تعویق می‌افتد.

9. دفع خودبخودی سنگ کلیه

زنانی که سه تا چهار بار در هفته رابطه جنسی داشتند، بیشتر از زنانی که رابطه جنسی نداشتند، سنگ کلیه را که در حالب گیر کرده بودند دفع می کردند. یک امتیاز اضافی: محققان همچنین خاطرنشان کردند که زنانی که رابطه جنسی داشتند نیاز آنها به مسکن‌ها را کاهش دادند.

بیشتر بخوانید:برای اینکه رابطه زناشویی طولانی بشه؛ چی بخوریم؟

10. سیکل های قاعدگی منظم تر

تحقیقات (البته قدیمی - از سال 1979) نشان می‌دهد که زنانی که رابطه جنسی هفتگی داشتند، به طور متوسط 29 روز طول می‌کشد (طبیعی در نظر گرفته می‌شود) در مقایسه با طول سیکل شدیدتر زنانی که رابطه جنسی پراکنده‌تری داشتند. برخی از محققان فکر می کنند زنانی که رابطه جنسی منظم دارند ممکن است بیشتر در معرض فرومون های مردانه قرار بگیرند - مواد شیمیایی ترشح شده توسط مرد که به عنوان نوعی ماده تقویت کننده جنسی عمل می کند. این فرمون ها ممکن است هورمون هایی مانند استروژن را که بر شروع و پایان چرخه قاعدگی زنان تأثیر می گذارد، تغییر دهند.

11. میزان کمتر سرطان پروستات

از طرف دیگر، برخی از مزایای سلامتی جنسی برای مردان برای جنس منصف تر، از جمله کاهش خطر سرطان پروستات، صدق نمی کند. پروستات غده کوچکی است که مایع منی تولید می کند. تحقیقات منتشر شده در ژورنال European Urology نشان داد مردانی که در میانسالی بیش از 21 بار در ماه انزال می‌کنند نسبت به مردانی که 4 تا 7 بار در ماه انزال می‌کنند 50 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند.

کارشناسان دقیقاً مطمئن نیستند که چگونه انزال می تواند از سرطان پروستات - دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در بین مردان - محافظت کند، اما آنها حدس می زنند که ممکن است از چندین جنبه محافظت کند، از جمله کاهش احتباس ترشحات پروستات که می تواند با افزایش بیشتر در ارتباط باشد.

منبع: سلامت نیوز
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    • ناشناس

      عالی بود

    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها