خواص آویشن برای ریه | طرز تهیه دمنوش آویشن

دمنوش آویشن برای پاکسازی ریه + نحوه مصرف

A
۰

سرماخوردگی شدید و عفونت ها ممکن است باعث مشکلات ریوی شوند. از گیاهان دارویی موثر برای ریه آویشن است که دلایل و روش استفاده از آن را گفتیم.

خواص آویشن برای سلامت بدن زیاد است و این گیاه به گونه ای جادویی به حساب می آید. شما می توانید از آویشن برای سلامت دندان استفاده کنید و همچین مشکلات قاعدگی٬ پوست و مو را با این داروی گیاهی برطرف کنید. این مطلب اینفوگیاهی درباره خواص دارویی این گیاه بی نظیر درباره سرماخوردگی و ریه است که از نحوه مصرف آن برای مشکلات ریوی می خوانید.

فواید آویشن برای ریه

آویشن گیاهی است که به دلیل عناصر ارزشمند و خواص ضد باکتریایی و خلط آور خود شهرت فراوان دارد. این گیاه نیز در طب سنتی از دیرباز برای ارتقاء سلامت ریه و رفع مشکلات تنفسی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. خاصیت ضد باکتریایی آویشن به مبارزه با باکتری‌های مضر در سیستم تنفسی کمک می کند.

خواص خلط آور آویشن باعث شل شدن و دفع مخاط از راه‌های هوایی می‌شود و به رفع احتقان و کاهش مشکلات تنفسی کمک می‌نماید. با استفاده از دمنوش آویشن یا استنشاق بخار آن، شما می‌توانید ضمن مبارزه با عفونت‌های تنفسی، به بهبود مکانیسم طبیعی بدن برای پاکسازی مجاری تنفسی نیز بهره‌مند شوند. از آویشن به عنوان بهترین دمنوش برای پاکسازی ریه استفاده کنید.

اسانس آویشن، که از برگ های آن به دست می آید، اغلب به عنوان یک درمان طبیعی سرفه استفاده می شود. ترکیبی از برگ‌های آویشن و پیچک به کاهش سرفه و سایر علائم برونشیت حاد کمک کرد.

ترکیب عصاره آویشن و پامچال را برای کاهش التهاب و مخاط در یک مدل حیوانی نشان داد.دفعه بعد که با سرفه یا گلودرد مواجه شدید، سعی کنید کمی چای آویشن بنوشید.

از دیگر خواص آویشن آنتی سپتیک و آنتی بیوتیک بودن آن است. آویشن برای درمان مشکلات تنفسی مانند برونشیت، سرفه موثر است. آویشن همچنین برای درمان گلودرد و سردرد مفید است. آویشن برای مقابله با عفونت‌های مجاری تنفسی فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید:گیاهان دارویی مفید برای بهبود سلامت ریه

آویشن
آویشن

نحوه استفاده از آویشن برای ریه

 در برخی افراد با وجود مصرف سه لیوان چای اویشن در روز اثرات جانبی خاصی را تجربه نمی‌کنند. اما شما حد اعتدال را نگه دارید و تقریبا روزانه یک لیوان چای‌آویشن میل نمایید.

چای آویشن فقط به دو ماده نیاز دارد: آویشن تازه و آب! از میزان طعمی که فقط از دو ماده به دست می‌آید شگفت زده خواهید شد. این دستور پخت بهتر است در تابستان درست شود، زمانی که گیاهان تازه در باغچه‌ها موجود است. البته در فصول دیگر نیز می‌توانید آویشن تازه در عطاری‌ها پیدا کنید. روش کار بسیار سریع است و سه مرحله ساده دارد:

  •     مقداری آب را در یک کتری بجوشانید

  •     ۸ تا ۱۰ شاخه اویشن تازه در یک لیوان قرار دهید و آب را روی آن بریزید.

  •     ۵ دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را میل کنید. مقدار دقیق آویشن کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید از مقادیر بیشتر یا کمتر هم استفاده کنید.

 

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها